پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری تصریح کرد: وظیفه اصلی و رسالت خطیر زن در درجه نخست گرمی بخشیدن به کانون خانواده و تربیت فرزندان شایسته است و وظیفه بعدی انجام کارهای اجتماعی که ضرورت جامعه آن را اقتضا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام علی جباری امروز در کرسی آزاد اندیشی طلاب خواهر شهرستان تکاب که با موضوع "فعالیت زنان در جامعه" در مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کار سازنده جوهره انسان است و از نظر روحی و روانی نقش بسزایی در تربیت انسان دارد و موجب اعتماد به نفس و استقلال انسان می‌گردد.

وی ادامه داد: کار و تلاش برای کسب روزی حلال از مهم‌ترین سفارشات دین مبین اسلام است که موجب حفظ آبروی شخص می‌شود.

استاد حوزه با اشاره به فعالیت اقتصادی زنان در جامعه، تصریح کرد: زنان دارای مسئولیت سنگین و مهم و رسالت خطیر و ارزشمند همسری و مادری در محیط خانه هستند و از سویی هم حضور مؤثر در محیط جامعه در مواردی برای زنان لازم و ضروری است و به قول امام خمینی (ره )، زن نقش بزرگی در اجتماع دارد و مظهر تحقق آمال بشر است.

وی ادامه داد: رسالت و وظیفه اصلی زن گرمی بخشیدن به کانون خانواده و تربیت فرزندان لایق است و با عمل به این وظیفه می‌تواند تربیت کننده بزرگانی چون مقدس اردبیلی، امام (ره) و رهبر عزیز و یا شهدایی مثل حاج قاسم سلیمانی، باکری، زین الدین و شهید ابراهیم هادی باشد.

حجت الاسلام جباری تاکید کرد: زن باید  وقت مفید خود را صرف انجام مسئولیت اصلی که برعهده او گذاشته شده است، بنماید تا بهتر بتواند به تامین حقوق و نیازهای مختلف خانواده و فرزندان کمک کند؛ زن مربی انسان است و خانه به عنوان اولین مدرسه انسان توسط مادر اداره می‌شود و انسان در آن تربیت می‌شود.

وی اظهار کرد: روحیه لطیف زن این اجازه را به او نمی‌دهد که در مشغله‌های سخت و حساس جامعه وارد شود و اگر زنان با مشغولیت در پست‌های اجتماعی از مسئولیت اصلی خود غافل شوند خسارات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه خواهد زد.

استاد حوزه اضافه کرد: حضور زنان در منزل و تربیت فرزندان و گرم نگه داشتن کانون مقدس خانواده به این معنی نیست که زن از جریانات جاری جامعه و ارزش‌های والای انسانی و رصد فکری بی خبر باشد، بلکه شرایط امروز جامعه اسلامی اقتضا می‌کند که زنان در کنار عمل به وظایف خود در کانون خانواده جریان‌های جامعه را هم رصد کرده و به نفع اسلام تغییر دهند.

وی ادامه داد: حضور زنان در عرصه‌های پزشکی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند مفید باشد و اگر اشتغال در بیرون منزل با برنامه ریزی حساب شده باشد و تمهیداتی بکار برده شود که از نقطه‌ نظر روانی و تربیتی تأثیر منفی روی فرزندان نداشته‌ باشد، برای زنان اشکالی ندارد.

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: وظیفه اصلی و رسالت خطیر زن در درجه نخست گرمی بخشیدن به کانون خانواده و تربیت فرزندان شایسته می‌باشد و وظیفه بعدی انجام کارهای اجتماعی که ضرورت جامعه آن را اقتضا می‌کند، است که انجام آن کار توسط آقایان چه بسا سبب بروز مشکلاتی می‌شود.و یا اینکه از توان مردان خارج است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha