پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهارت های زندگی

حوزه/ کارگاه «تربیت مربی مهارت‌های زندگی» ویژه مشاوران و مبلغان تخصصی خانواده، به همت معاونت فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان با همکاری اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به اهمیت یادگیری مهارت های زندگی، بیان کرد: بسیاری از افراد در مواجهه با مسائل زندگی فاقد مهارت­ های لازم هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره زندگی ناتوان و آسیب­ پذیر می­ سازد.

وی افزود: انسان برای مقابله با موقعیت های تنش زا و مسائل زندگی نیاز به یادگیری برخی مهارت ها دارند، که مهم­ترین برنامه برای داشتن زندگی خوب و سالم، یادگیری مهارت­ های زندگی است.

بهشتی، برگزاری این گونه کارگاه ­های آموزشی را سبب افزایش آگاهی و شناخت هر چه بیشتر مبلغان با مهارت های زندگی دانست و افزود: با توجه به نیاز روزافزون جامعه به آشنایی بیشتر با مهارت­های زندگی، مبلغان و مشاوران حوزه علمیه خواهران می ­توانند معیارها و آموزه های دینی را در غالبی جدید ارائه نموده و سبب دوری خانواده ها از آسیب های اجتماعی شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان سرفصل های آموزشی این کارگاه را شامل حل مسأله و تصمیم گیری، مذاکره و حل تعارض، ارتباط مؤثر، کنترل خشم، خلاقیت، اعتماد به نفس، خودآگاهی، کنترل خلق منفی، تفکر انتقادی و مدیریت استرس بیان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه این کارگاه در قالب ۱۲مهارت که ۱۰مهارت آن مربوط به مهارت­های زندگی مصوب سازمان بهداشت جهانیWHO و ۲ مهارت آن مربوط به مهارت­های مدیریت کارگاه است، گفت: در پایان این کارگاه پس از قبولی در آزمون و ارایه مستندات کارورزی گواهینامه مربی­گری مهارت­های زندگی به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

 بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع معاونت فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی استان اقدام به برگزاری اولین کارگاه تربیت مربی مهارت­های زندگی نموده است.

وی ادامه داد: این کارگاه با حضور استاد سلطان الکتابی از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند به مدت ۴ هفته و ۳۲ ساعت برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha