جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دنیا

حوزه/ دنیا بازاری است که عده‌ای استفاده کرده‌اند، اینها هستند که « یَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ » و عده‌ای هم ضرر کرده‌اند .

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت ایام شهادت امام هادی علیه السلام گزیده ای از سخنان آیت الله العظمی جوادی آملی را که ناظر به حدیثی از آن امام همام ایراد فرمودند را از نظر می گذرانیم:

معظم له با اشاره به احادیثی نورانی از امام هادی علیه السلام آورده اند : بیان نورانی امام دهم(سلام الله علیه) این است «من هانت نفسه علیه فلا تأمن شرّه» کسی که خود را گرامی نمی‌دارد و به عظمت خود پی نبرده است تو از شرّ او در امان مباش! ممکن است به تو آسیب برساند.

دنیا را امام هادی(سلام الله علیه) معرفی کرد فرمود: «انما الدنیا سوق ربح فیها قوم و خسر آخرون» دنیا یک بازاری است عده‌ای در این تجارت سودی بردند همان‌ها که راه شهادت را طی کردند راه آزادگی را انتخاب کردند راه جانبازی را انتخاب کردند، راه مفقود شدن را انتخاب کردن مبادا خدای ناکرده خاندان‌های گرانقدر شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان بگویند ما طرْفی نبستیم این نعمت را از دست ندهند.

فرمود دنیا بازاری است که عده‌ای استفاده کرده‌اند، اینها هستند که « یَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ » چون اینها هستند که در سوره صف به اینها وعده داده شد ﴿ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلی‏ تِجارَةٍ تُنْجیکُمْ مِنْ عَذابٍ أَلیمٍ﴾ عده‌ای هم ضرر کرده‌اند همان‌هایی هستند که ﴿ فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ ﴾ امام هادی فرمود دنیا بازار است انسان دارد عمر می‌دهد و کالا می‌گیرد ببیند چه می‌گیرد، چیزی که باید بگذارد و برود نگیرد، چیزی که به همراه می‌برد بگیرد.

منبع: اسراء

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha