جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 888212
۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
حضور طلاب و روحانیون در راهیان نور

حوز/ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از لغو تمام برنامه های گروهی راهیان نور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، در گفت و گویی با اعلام این خبر، درباره اقداماتی که به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در یادمان‌های دفاع مقدس پیش‌بینی شده است و همچنین نحوه اعلام اسامی شهدای شاخص سال ۹۹ راهیان نور، گفت: از اسفند تا نیمه اول فروردین سفرهای زیادی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس به‌ویژه استان خوزستان صورت می‌گیرد، اما امسال با توجه به شیوع بیماری موسوم به کرونا و برای جلوگیری از گسترش این بیماری و کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور، ستاد مرکزی راهیان نور بنا به درخواست وزارت بهداشت و مصوبه کمیته تخصصی بهداشت و درمان راهیان نور کشور، تصمیم گرفت اعزام سفرهای گروهی را تا اطلاع بعدی به تعویق بیندازد.

وی ادامه داد: براساس دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به استان‌ها و مراکز اعزام کاروان‌های راهیان نور ابلاغ کرد تا از اعزام گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و سایر بخش‌های جامعه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس پرهیز کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور اضافه کرد: مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌ها، آمادگی پذیرش زائران احتمالی و مسافرانی که با خودروهای شخصی در چنین مراکزی حضور می‌یابند را دارند و در این رابطه به مردم سفارش می‌کنیم به دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل کنند و به منظور جلوگیری از پراکنده شدن بیشتر این بیماری، از انجام سفر بپرهیزند.

وی ادامه داد: مراکز راهیان نور برای کمک به متولیان بهداشت و درمان کشور آمادگی کامل را دارد؛ بدین معنی که چنانچه مواردی از بیماری کرونا در مراکز مربوط به راهیان نور و مناطق اطراف این مراکز مشاهده شود، امکانات راهیان نور در اختیار متولیان مربوطه قرار خواهد گرفت.

سردار ادیب افزود: امیدواریم با کنترل‌های مراقبتی که مردم در خصوص این بیماری انجام می‌دهند، سرعت انتشار این بیماری کنترل شود و بتوانیم با ریشه‌کن شدن آن، در مناطق عملیاتی، پذیرای عموم مردم باشیم.

وی اظهار کرد: تمهیدات و اقدماتی نظیر آموزش عمومی مردم و زائران، توزیع بروشورهای آموزشی، ضد عفونی و سم‌پاشی مراکز را در راستای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت در استان‌های مقصد راهیان نور انجام می‌دهیم. ما خود را تابع سیاست‌های کلی نظام در عرصه‌های مختلف می‌دانیم که در این بین، عرصه بهداشت و درمان و سلامت مردم از مهم‌ترین عرصه‌های مورد توجه در راهیان نور است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی، میزان صدمات وارده به مردم و همچنین میزان شیوع بیماری در سفرهای راهیان نور به شدت کاهش یافته است بنابراین تلاش می‌کنیم تا زمان ریشه‌کنی این بیماری، همگی مراقبت‌های لازم را انجام دهیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره ویژه‌برنامه‌هایی هم که در یادمان‌های دفاع مقدس برگزار می‌شد، گفت: تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای امسال به‌واسطه تعلیق اردوهای راهیان نور برگزار نخواهد شد و هیچ جابه‌جایی مکانی هم برای برگزاری چنین برنامه‌هایی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha