پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سازمان «ایمان»، نهادی برای ارتباط جوانان مسلمان لندن با دین

حوزه/ سازمان جدید اسلامی که اخیرا توسط جمعی از جوانان مسلمان در بریتانیا اداره می شود، با برگزاری کلاس های تفسیر، محیطی معنوی برای همراه سازی جامعه اسلامی با دین فراهم می سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، یک سازمان معنوی تازه تاسیس در بریتانیا با نام «ایمان» که توسط جوانان و نوجوانان مسلمان اداره می شود، به تازگی اقدام به برگزاری دوره های تفسیر قرآن کرده  و از جوانان برای شرکت در این کلاس ها دعوت به عمل آورده است.

به گفته بنیانگذاران این ابتکار که یک سال پیش توسط سه مرد جوان مسلمان در لندن تأسیس شد،  این گروه فضایی در جامعه ایجاد می کند که ضمن تسهیل رشد معنوی، برای همگان دردسترس باشد.

شیخ حسیب نور یکی از این بنیانگذاران توضیح داد:  واقعیت این است که یک نوع احساس منسوخ شده از احساسات در برخی از مردم وجود دارد و به دلیل آسیب های مذهبی یا تجربه بد، تصور می کنند که در مسجد از آنان استقبال نمی شود.

مردم احساس می کنند صدای آنها شنیده نمی شود یا نیازهای روحی آنها برآورده نمی شود. احساس می کردیم می توانیم برای این افراد محیطی معنوی آماده کنیم تا مقدمه ای برای ورود به مسجد شود.

شرکت کنندگان ابتدا برای جلسه مقدماتی دوره تفسیر قرآن ، که در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزار شد حضور پیدا کردند.

حمیده خانم یکی از اعضای گروه که به همراه ۴۰ جوان دیگر برای شرکت در نخستین جلسه هفتگی «تفسیر قرآن» منتظر بوده و مشغول نوشیدن چای و گپ زدن در کلاس درس هستند می گوید: مردم از من سؤالاتی در مورد دین می پرسند و وقتی لزوماً جواب ها را نمی دهم، بسیار شرم آور است. بنابراین من فهمیدم که می خواهم خودم آن دانش را داشته باشم.

حمیده خانم گفت: من این دانش را به دست می آورم تا بتوانم با دین خودم ارتباط بهتری برقرار کنم.

شبیر حسن از بانیان این طرح می گوید که متاسفانه درصد بالایی از جامعه مسلمانان در بریتانیا به دلیل غفلت پیشوایان دینی از مساجد، سازمان های اسلامی، همایش ها و رویدادها دور مانده اند.

گفتنی است این ابتکار در حال حاضر به آمریکای شمالی نیز گسترش یافته است و شبکه ای از مکان های مستقل مستقر در اتاوا ، انتاریو، سن دیگو، آستین و تگزاس پیدا کرده است. مکانی در نیویورک نیز در همین هفته جلسه ای پیرامون معنویت عملی برگزار کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha