جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرونا ویروس

حوزه/ سردار عبدالهی با تأکید بر این که هر زمان مسئولان وزارت بهداشت اعلام کنند به میدان می‌آییم، گفت: آن طور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند نزدیک به ۱۵ درصد بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و هم اکنون جلوه‌های موفقیت در شکست کرونا را می‌بینیم و در روزهای آینده این معضل در کشور ما برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار احمد عبداللهی در نشست خبری دهمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان که قرار بود در آبادان برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود؛ به نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۶ اسفند روز شهادت شهید محمدعلی رهنمون در بمباران بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) است و این بیمارستان که برای امدادرسانی به مجروحان عملیات والفجر هشت در محور فاو ساخته شده بود، چندین بار مورد حملات راکتی و شیمیایی قرار گرفت.

معاون بهداشت و درمان کل سپاه ادامه داد: جامعه پزشکی از ابتدا در خط مقدم ایثارگری و تقدیم جان خود بودند و امروز هم در کشور حرف برای گفتن دارد و در دنیا خط مشی تعیین می‌کند و در سرعت پیشرفت علم هم بسیار پیشتاز است.

وی افزود: دیروز پزشکان ما با اقدام جهادی در دفاع مقدس حرکتی غیرتمندانه داشتند و امروز هم در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند.

معاون بهداشت و درمان کل سپاه افزود: ما مقادیر زیادی ماسک و لباس‌های حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده به استان‌های درگیر ارسال کرده ایم و سامانه‌های ضدعفونی کننده هم برای رفع آلودگی ارسال شده است.

وی اظهار کرد: کرونا یک بیماری ویروسی دستگاه تنفسی همانند بیماری آنفلوآنزا است که تنها تفاوت آن مباحث سیاسی است، چرا که دنیای استکبار می‌خواهد آن را با چاشنی ترس و رعب و وحشت در جامعه ما تسری دهد.

سردار عبدالهی با اشاره به این که یقینا کرونا را در بازه زمانی بسیار کوتاهی شکست خواهیم داد، افزود: آن طور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند نزدیک به ۱۵ درصد بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و هم اکنون جلوه‌های موفقیت شکست کرونا را می‌بینیم و در روزهای آینده این معضل در کشور ما برطرف می‌شود.

وی افزود: ۴۰ کشور درگیر این بیماری شده اند، اما بنگاه‌های خبرپراکنی مانند بی بی سی دیروز ۴۸ خبر در خصوص کرونا مخابره کردند که ۳۲ خبر درباره ایران بود و این نشان دهنده برنامه هدفمند دشمنان برای ایجاد رعب و وحشت است.

معاون بهداشت و درمان کل سپاه پاسداران گفت: در روزهای آینده شاهد فروکش کردن این بیماری خواهیم بود، اما مردم با هوشیاری مراقب باشند فریب رسانه‌های بیگانه را نخورند.

سردار نصراله فتحیان، رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نیز در این نشست خبری گفت: ما هر ساله جایزه ملی دکتر محمدعلی رهنمون را در خوزستان به فرهیختگان و خدمتگزاران برجسته عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعطا می‌کنیم که قرار بود امسال هم این جایزه در دهمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان در آبادان تقدیم شود که به جهت شیوع بیماری کرونا این مراسم برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: ما آن زمان در امدادرسانی به مصدومان شیمیایی اطلاعات زیادی نداشتیم، اما پزشکان ما دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی را خودشان خلق کردند و در مدت کمی جنگ شیمیایی که علیه ما راه انداخته بودند، مهار شد.

دکتر عرب خردمند از جراحان مغز و اعصاب هم که نقش قابل توجهی در ارائه خدمات پزشکی در دوران دفاع مقدس داشته است، در این نشست خبری گفـت: ما آن طور که باید و شاید خدمات جامعه پزشکی را نشان نداده ایم.

وی افزود: در برخی صحنه‌های دوران جنگ پزشکان و امدادرسانان تا هشت متری رزمندگان خط مقدم پیش می‌رفتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha