جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تعطیل

حوزه/ رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تشریح مصوبات این ستاد از استمرار تعطیلی مدارس و مؤسسات آموزش عالی استان و لغو مرخصی مدیران ارشد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر زالی در ارتباط زنده با شبکه خبر در تشریح اقدامات صورت گرفته در نشست ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: در استان تهران امروز شاهد انسجام دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای مقابله با کرونا هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین مصوبات نشست امروز توسعه هم افزایی، انسجام و گسترش وحدت رویه بین همه دستگاه‌های اجرایی استان تهران برای مقابله با ویروس کروناست.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد مرخصی‌های مدیران ارشد استان تهران تا اطلاع بعدی لغو شود.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز پیشنهاد شد که در اسرع وقت دستگاه‌های اجرایی اقدامات را به ستاد اعلام کنند تا در کنار برنامه‌های راهبردی ستاد برای فعالیت‌های آینده دستگاه‌های اجرایی ظرفیت سازی شود و تداخلی در اجرای برنامه‌ها به وجود نیاید.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: نظر فنی ستاد این است که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت، تعطیلی مدارس و مؤسسات آموزش عالی استان تهران استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعطیلی مراکزی که منتهی به تجمع شهروندان می‌شود مثل کنسرت‌ها، سینماها، تئاترها و فضاهای فرهنگی هم بررسی شد ضمن این که پیشنهاد تعطیلی نماز جماعت در مساجد و تعطیلی دوره‌ای نمازهای جمعه استان تهران، تعطیلی موقت زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه نیز از جمله برنامه‌هایی است که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر زالی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی؛ افراد در معرض خطر را که از کارکنانشان هستند، شناسایی کنند تا با استفاده از آموزش‌های درمانی این افراد در قالب کاهش ساعت اداری یا مرخصی اجباری در منزل بمانند.

وی همچنین گفت: برنامه‌های دیگر ستاد دستور کار ویژه برای جانبازان شیمیایی است که از کارکنان ادارات استان تهران هستند و مقرر شد به این افراد به احتساب سنوات مرخصی اعطا شود.

دکتر زالی استفاده از ظرفیت‌های کلی برای آموزش همگانی و افزایش ارتقاء سلامت را یکی دیگر از مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: مقرر شد دستگاه‌های مختلف استان تهران مثل شهرداری، تأمین اجتماعی و سایر نهادها، مجموعه کلینیک‌های خدمات سرپایی را در اختیار ستاد قرار دهند تا در جهت بیماریابی، آموزش همگانی و غربالگری استفاده شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران تأکید کرد: اقدامات حفاظتی و حمایتی از پزشکان و پرستاران نیز از مصوبات دیگری بود که امروز در جلسه به تصویب رسید و قرار شد اعتبارات استان تهران در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد قوه قضاییه در زندان‌های استان تهران غربالگری و طبقه بندی زندانیان را انجام دهد و به شرط صدور گواهی صحت زندانیان از اجازه مرخصی استفاده کنند.

دکتر زالی افزود: اقدامات خوبی هم در واحد نظامی شهر تهران انجام شده، پادگان‌ها که محل تجمع سربازان است ملزم به اجرای اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی شده اند به خصوص در مورد نظافت پتوها و ملحفه‌ها توصیه و تأکید شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران تأکید کرد: مشارکت مردم برای از بین بردن ویروس کرونا بسیار اهمیت دارد، چون این ویروس رفتار ناشناخته‌ای دارد، بنابراین از مردم می‌خواهیم بهداشت فردی را رعایت کنند و تردد غیرضروری نداشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: بنا بر برنامه ریزی ستاد ملی کرونا، تعطیلی‌ها اعلام می‌شود و این تعطیلی به منزله سفر به شهرهای دیگر نیست، چون همین سفرهای برون شهری می‌تواند منتهی به انتشار آلودگی شود، بنابراین تاکید می‌کنیم مردم به هیچ وجه مسافرت نروند و در منزل بمانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha