جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 888361
۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
موسسه

حوزه/ موسسه عالی فقه و علوم اسلامی (مدرسه تمهیدی)، در نظر دارد از میان طلاب حوزه علمیه قم که پایه ۶ را اتمام کرده اند، برای برنامه هدایت تحصیلی خود ثبت نام نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی (مدرسه تمهیدی)، در نظر دارد از میان طلاب حوزه علمیه قم که پایه ۶ را اتمام کرده اند، برای برنامه هدایت تحصیلی خود ثبت نام نماید.

ویژگی های طرح عبارتست از: طلاب دروس فقهی و اصولی را طبق برنامه خود، در حوزه ادامه داده و از مشاوره و هدایت تحصیلی اساتید توانمند این موسسه بهره مند خواهند شد، طلاب در یک دوره هدایت تحصیلی دو ساله برای ورود به مقطع تمهیدی موسسه-که از پایه ۹ اغاز می شود- آماده شده و دارای اولویت در پذیرش خواهند بود و طلاب محترم در برنامه هدایت تحصیلی که در روزهای پنج شنبه و برخی تعطیلات (غیر از جمعه ها) برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

برنامه های درسی شامل یک درس فقه یا اصول در روزهای پنج شنبه با هدف ارائه مشاوره و هدایت تحصیلی وکمک به ارتقای توانمندی پژوهشی و تهیه مقالات پژوهشی همراه با مشوق هایی برای کارهای برتر می باشد.

شرایط ثبت نام نیز عبارتست از: اتمام پایه ۶، معدل ۱۸  در فقه و اصول پایه ۴ و ۵ و نیمه اول پایه۶؛معدل کل ۱۸ در پایه ۱تا ۵ ؛حداکثر سن: ۲۱ سال برای دارندگان مدرک سیکل و برای دارندگان و مدارک بالاتر به نسبت تا حداکثر ۲۸ سال.

*مراحل پذیرش

 مصاحبه عمومی و علمی.

برپایه این گزارش: منابع آزمون و مصاحبه علمی: ادبیات عربی ( ۱۰ نمره با ضریب ۱ )؛ فقه: شرح لمعه ( تشریحی ): کتاب الاجاره و کتاب الارث  ( ۱۵ نمره با ضریب ۳ ) و  اصول: اصول الفقه مرحوم مظفر ( تشریحی ): مقدمه واجب و مباحث الحجت ( مقدمات ۱۵ گانه و کتاب و سنت و اجماع ) ( ۱۵ نمره با ضریب ۳ ).

خاطر نشان می شود: زمان ثبت نام  از تاریخ ۱۰  اسفند ۱۳۹۸ تا ۲۰  فروردین ۱۳۹۹ و زمان آزمون جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ و علاقه مندان می توانند به  قم، ابتدای بلوار محمدامین(ص) ، مدرسه معصومیه، ساختمان شیخ طوسی مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha