جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی گفت: آگاهی پزشکی و بهداشتی باید با اعتماد به متخصصان و اهل علم انجام گیرد و نباید به توهمات و شایعه پراکنی ها توجه کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی گفت: آگاهی پزشکی و بهداشتی باید با اعتماد به متخصصان و اهل علم انجام گیرد و نباید به توهمات و شایعه پراکنی ها توجه کرد.

شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، با اشاره به اینکه همه مسئول سلامت خود و سایر مردم هستند، افزود: باید از طریق مدارس و مؤسسات ذیربط در این خصوص آگاهی بخشی شود و همه مسئول سلامت بدن و عقل خود هستند.

وی ادامه داد: هر انسانی باید از طریق توجه به رفتار بهداشتی و فرهنگی خود، سلامت خود را حفظ کرده و فرهنگ رعایت بهداشت را گسترش دهد.

امام جمعه کربلا بر ضرورت دریافت مطالب پزشکی از متخصصان و دوری از توهمات و مطالب بی اساس و رعایت بهداشت علمی در مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و از عراقی ها خواست به آموزش های پیشگیرانه که از سوی مؤسسات پزشکی و بهداشتی صادر می شود، اعتماد کنند و به مطالبی که پایه و اساس علمی ندارد، توجه نکنند.

کربلایی تأکید کرد: مؤسسات بهداشتی باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و ویروس ها در میان خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها، اداره ها و نهاد های دولتی فرهنگ سازی کند.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه نباید در تعامل و برخورد با ویروس کرونا، ترس و وحشت داشت، افزود: باید امور پیشگیرانه را جدّی گرفت و از بی توجهی و سهل انگاری خودداری کرد. رسانه ها حتی در کشورهای پیشرفته و کشور های همسایه از شیوع سریع این ویروس خبر می دهند، لذا باید نسبت به این بیماری هوشیار بود.

وی در بخش دیگر خطبه خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ رعایت بهداشت کافی نیست، بلکه باید شیوه زندگی روزانه و رفتار های اشتباه اجتماعی که همان نظام بهداشتی اشتباه است، تغییر یابد و تغییر شیوه زندگی در زمینه بهداشتی و محیطی یک اقدام عملی است.

خطیب جمعه کربلا بار دیگر بر ضرورت جدّی گرفتن مسائل پیشگیرانه و عدم توجه به مطالبی که در خصوص درمان این ویروس منتشر می شود و مبنای پزشکی ندارد، دعوت کرد و از رسانه ها خواست به وظیفه خود در آگاهی بخشی بهداشتی در جامعه عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha