جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از روز گذشته تاکنون ۱۴۳ نفر به تعداد مبتلایان کرونا اضافه شد و با احتساب این افراد در مجموع ۳۸۸ نفر تا این لحظه ابتلا قطعی در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کیانوش جهانپور، بعد از پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور معاون اول رئیس جمهور در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از روز گذشته تاکنون ۱۴۳ نفر به تعداد مبتلایان ما در کشور اضافه شد و با احتساب این افراد جدید در مجموع ۳۸۸ نفر تا این لحظه ابتلاء قطعی به کرونا در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده اند.

میانگین سن بستری مبتلایان بیش از ۵۰ سال است/ فوتی ها بالای ۶۰ سال

وی ادامه داد: سن بستری مبتلایان در کشور به طور میانگین بیش از ۵۰ سال است و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از میان مبتلایان جدید ۶۴ نفر در تهران، ۲۵ نفر در گیلان، ۱۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در اصفهان و بقیه در استان‌هایی نظیر مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی، قزوین و اردبیل هستند.

کاهش ساعات اداری در شرایط خاص

جهانپور افزود: در پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع‌هایی نظیر کاهش ترددها، اعمال محدودیت در تجمع ها، کاهش ساعات اداری در شرایط خاص و دور کاری و مرخصی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

روزهای آینده آزمایشگاه ها به ۲۲ آزمایشگاه می رسد

وی ادامه داد: آمار ما در روزهای آینده صعودی خواهد بود و علت آن هم فعال‌تر شدن بیماریابی ما در استان هاست، در حال حاضر برای بررسی کرونا ۱۵ آزمایشگاه مورد تایید در کشور داریم که روزهای آینده به ۲۲ آزمایشگاه افزایش خواهند یافت.

سفرهای بین شهری کاهش یابد/ مردم کمتر از خانه خارج شوند

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: کاهش شیب نمودار شیوع کرونا در کشور به مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد هر چه قدر که سفرهای بین شهری کاهش یابد و مردم کمتر از خانه خارج شوند، بهتر می‌توانیم این بیماری را کنترل نماییم.

جهانپور اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش سفرها به بعضی استان‌ها بودیم، طبق گزارش وزیر راه ورودی اتومبیل‌ها به استان مازندران بیشتر از خروجی آن‌ها بوده و این یعنی مردم آن جا را به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب کرده اند که این موضوع خطرساز است.

تعطیلی مدارس تا روز دوشنبه

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: در استان‌های درگیر کرونا با ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا ۳ روز دیگر تعطیل است.

جهانپور  افزود: درباره تعطیلی مدارس در ستاد کشوری مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود، در حال حاضر پس از ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا روز دوشنبه تعطیل خواهد شد و بعد از آن در صورت نیاز درباره آن مجدداً تصمیم گیری می‌شود.

تعطیلی دانشگاه ها تا پایان هفته

وی در پایان گفت: کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته تعطیل هستند و بعد از آن هم براساس ارزیابی خطر تصمیم گیری‌های جدید اعلام خواهد شد.

تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاع
مدیرکل مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تائید نهایی کیت تشخیص کووید۱۹ تولید شده در وزارت دفاع خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: کیت تشخیص قطعی ‎کووید ۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی به زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha