جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مبارزه با کرونا

حوزه/ به دلیل خطرناک بودن و نیز برای حفظ جان مردم، رعایت نکات بهداشتی وظیفه شرعی است و نباید همه مسائل را به سیاست ارتباط داد و به نوعی از آن بهره برداری سیاسی کرد و به نفع اهداف خود پیش برد.

آیت الله فقیهی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نشر ویروس کرونا و استفاده دشمنان برای فشار علیه ایران و به خصوص حوزه های علمیه و قم گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم کشور به دلیل نشر کرونا ویروس درگیر شده و این مسئله تنها اختصاص به ایران ندارد؛ بلکه از آمریکا گرفته تا کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، انگلیس و کشورها خلیج فارس مانند امارات و عربستان و ... را درگیر کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: این ویروس در حال حاضر در ۸۰ کشور دنیا منتشر شده و این نشان دهنده فرا گیر شدن این ویروس است و به همین دلیل در ایران و قم همان طوری که مراجع تقلید هم گفتند و تأکید داشتند که چون این مسئله با جان مردم در ارتباط است، بر همه لازم می باشد با وزارت بهداشت همکاری کنند.

این استاد حوزه اظهارداشت: به دلیل خطرناک بودن و برای حفظ جان مردم، رعایت نکات بهداشتی وظیفه شرعی است و نباید همه مسائل را به سیاست ارتباط داد و به نوعی از آن بهره برداری سیاسی کرد و به نفع اهداف خود پیش برد.

وی بیان داشت: این مسئله لااقل برای مردم ایران اسلامی مشخص و معین شده که در طول این ۴۱ سال دشمنان و جبهه استکبار به سرکردگی امریکا، اسرائیل و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی دائم در صدد ضربه زدن به ایران بودند و لحظه ای  از این اهداف خود عقب نشینی نکردند.

آیت الله فقیهی گفت: در حوادث آبان ماه همه دیدند که فشارها از نظر اقتصادی آغاز شده بود و دنبال این بودند که مردم را با خود همراه کنند، موفق نشدند، بعد از آن قضیه شاهد اتفاقات دیگر مثل مسئله بنزین بودیم و باز هم موفق نشده بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: اما اوضاع ایران بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی به نوعی به سمت وحدت پیش رفت و نتیجه آن پیروزی نیروهای انقلابی در انتخابات یازدهم مجلس بود و همین مسئله بار دیگر بهانه ای شد تا فتنه گران و امریکا به فکر فشار دیگر این بار از نوع ویروس کرونا بیفتند و از طریق جنگ تبلیغاتی و رسانه ای روز به روز فشار علیه ایران و قم و حوزه های علمیه افزایش دهند.

این استاد حوزه اظهارداشت: نهایت سخن این که مردم باید مواظب باشند،در ضمن رعایت مسائل بهداشتی که مسئولین وزارت بهداشت می گویند، گرفتار جو سیاسی و بازی سیاسی آمریکا نشوند و با بصیرت کامل حوادث را یک به یک ارزیابی کنند و ببیند دوست و دشمن چه کسی است، تا بار دیگر با بصیرت افزایی و تشخیص درست قضایا از این حادثه عبور  کنیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha