جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوانان و انقلاب

حوزه/ خانم نوری گفت: افراد جوان، به لحاظ تقوا، عدالت خواهی، از خودگذشتگی، کار و فعالیت بهتر از افراد سالخورده توانایی کار کردن را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم لیلا نوری در نشست علمی «رابطه جوانان با انقلاب و رهبری»، در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، با تاکید بر ضرورت و اهمیت شناخت صحیح دین، بیان کرد: گاهی به خاطر تعریف اشتباه از دین، اعتراض و اشکالاتی وارد دین می شود.

وی، تفکر «جدایی دین از سیاست» را ناشی از تعریف اشتباه از دین دانست و گفت: موید این مطلب، کلامی از امام خمینی(ره) است که فرمودند: «فاصله دین از سیاست بخاطر معرفی شدن اشتباه دین به مردم بوجود آمده است».

کارشناس حوزوی، در تبیینِ صحیحِ عدم جدایی دین از سیاست گفت: برای پی بردن به مفهوم «عدم جدایی دین از سیاست» باید دین را بدرستی شناخت و نیاز به سیاسی کردن دین نیست.

نوری، با تأکید بر آموزش صحیح دین در جامعه اضافه کرد: اگر کسی تربیت معنوی و دینی درستی داشته باشد، قطعاً سیاسی و انقلابی هم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امام خمینی(ره)، افرادی از لفظ دین، استفاده سیاسی می کردند، در مقابل این تفکر، امام دین اسلام را اسلام ناب معرفی کرده و می فرمودند: «اگر شخصی زاهدانه در گوشه ای از خانه خود در حال عبادت و دور از اجتماع باشد، دین او، دین آمریکایی است».

کارشناس حوزوی، وجود جوانان سیاستمدار و انقلابی را در جامعه لازم دانست و ادامه داد: وجود چنین جوانان انقلابی و سیاستمدار در جامعه، مژده ای برای ظهور امام زمان(ع) است، زیرا در دولت ظهور، از جوانان انقلابی استفاده می شود.

نوری، با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در مقام و منزلت جوانان ابراز کرد: جوانان، بیشترین افرادی بودند که در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به حضرت روی می آوردند، نبی مکرم اسلام می فرمایند: «اول با جوانان مشورت کرده و بعد با پیران مصلحت کنید، چراکه جوانان ایده و خلاقیت های زیادی دارند».

وی اضافه کرد: در زمان انقلاب نیز، جوانان، بیشترین تبعیت را از امام خمینی(ره) داشتند و در این راه به شهادت رسیدند، امروزه با ورود فرهنگ غربی به جامعه اسلامی، تغییراتی مانند باور نکردن جوانان در جامعه بسیار قابل مشاهده است که این موضوع، نقض فرهنگی محسوب می شود.

عضو کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، با بیان اینکه جوانان باید مسئولیت ساختار حکومتی را برعهده داشته باشند، ادامه داد: اگر حکومتی دائماً بر مسئولین نظارت داشته باشد، حکومت موفقی نخواهد بود، چراکه باید از درون افراد، تقوا را مدیریت کنند و افراد جوان، به لحاظ تقوا، عدالت خواهی، از خودگذشتگی، کار و فعالیت بهتر از افراد سالخورده توانایی کار کردن را دارند.

نوری اضافه کرد: حس عدالت خواهی جوانان باعث شده که در جوامع غربی، مسئولان، جوان را به سمت آزادی به معنای اباحه گری و تفریحات غیرمتعارف سوق دهند، لذا ترغیب جوانان به آزادی از سوی سیاستمداران، بدین معناست که نمی خواهند آنان در مسائل حکومتی دخالت کنند.

وی با استناد به کلامی از مقام معظم رهبری، تصریح کرد: جوانی که مسئولیت قبول می کند باید در ساختار و چارچوب انقلاب اسلامی حرکت نماید، چراکه جوان، قدرت تغییر ساختار و تخریب آن را دارد.

کارشناس حوزوی، با استناد به کلام امام خمینی(ره)، جامعه ایران را از جامعه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در مدینه و امام علی(علیه السلام) در کوفه بهتر دانست و ادامه داد: جامعه ما، معرفت، ایمان، بصیرت و توانمندی بیشتری نسبت به جامعه زمان پیامبر و امام علی دارا است.

نوری در پایان، در بیان وظیفه طلاب انقلابی گفت: وظیفه طلاب انقلابی در جامعه امروز، بصیرت افزایی و آگاهی مردم نسبت به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و مشکلات جامعه اسلامی است که باید مخلصانه در جهت پیشبرد جامعه به سمت ظهور حرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha