جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای ۶۸۸ ویژه‌برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در نشستی با مبلغان، کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و از اجرای ۶۸۸ ویژه‌برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در استان بوشهر خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نقش مؤثر پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور مبنی بر ایجاد پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر منعقد شد، هشت پایگاه سهم استان بوشهر است که از این تعداد چهار پایگاه در بوشهر و مابقی در شهرستان دشتستان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی، با موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از قبیل؛ طلاق، اعتیاد، مسائل اخلاقی و همچنین ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت تربیت فرزند، راه‌اندازی مشاغل خانگی و توسعه و تقویت صنایع دستی در مناطق آسیب‌پذیر از اقدامات مؤثر پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام سروستانی با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره به افراد آسیب‌دیده، برگزاری جلسات متعدد مشاوره در زمینه‌های اعتیاد، ازدواج، مسائل خانوادگی، اشتغال و مسائل اخلاقی را از برنامه‌های مهمی عنوان کرد که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر نقش مهم اشتغال‌زایی در تقویت بنیان اقتصادی و فرهنگی خانواده در جامعه اضافه کرد: در همین راستا و با توجه رایزنی‌های انجام گرفته توسط پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تعدادی از افراد واجد شرایط جهت اشتغال معرفی شده‌اند و همچنین در مواردی نسبت به ایجاد مشاغل خانگی اقدامات مطلوبی در مناطق آسیب‌پذیر انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام سروستانی نقش روحانیون در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را اثرگذار عنوان کرد و افزود: نقش روحانیون به‌عنوان امامان محله، بسیار با اهمیت و ارزشمند است و روحانیون در ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی  تعیین کننده هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha