پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 یورش پلیس ایتالیا به مسجدی در ونیز به بهانه کرونا ویروس

حوزه/ پلیس محلی در ونیز ایتالیا به بهانه کرونا ویروس به نماز جمعه یورش برده، نماز جماعت را برهم زد و نمازگزاران را در میانه نماز مجبور به ترک مسجد کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از express، پلیس ایتالیا به بهانه نادیده گرفته شدن قوانین مربوط به کرونا ویروس، به هنگام برپایی نماز جمعه به مسجد ونیز یورش برده و نماز جماعت را برهم زد.

در این یورش پلیس نمازگزاران را از مسجد بیرون کرد و به امام جماعت هشدار داد که به دلیل نادیده گرفتن قوانین بهداشتی مرتبط با بیماری ویروسی با جریمه سنگینی روبرو خواهد شد.

در بیانیه شورای ونیز آمده است:  امروز صبح در پیازاله مدونا پلگرینا ۱ ، در نمازخانه ای، مراسم نماز جمعه برگزار شد که تقریبا ۲۰۰ نفر در آنجا حضور داشتند. در داخل اتاق های واقع در طبقه همکف نیز حدود ۹۰ نفر بودند درحالی که بسیاری در خارج از مسجد منتظر اقامه نماز بودند.

این شورا اعلام کرد که پلیس محلی با تیمی از ماموران گشت  به دستور وزارت بهداشت و رئیس جمهوری منطقه جلسه نماز را برهم زده است. همچنین کلیه مناسب مذهبی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده اند. این درحالی است که بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم از ماسک های بهداشتی استفاده کرده بودند.

پلیس نمازگزاران را مجبور به ترک محل کرد. امام جماعت اذعان داشت که از قوانین ممنوعیت  اقامه نماز مطلع نبوده است. شهر ونیز همچنین دستور ضدعفونی کردن زمینی و آبی را صادر کرده است.

شورای ونیز هنوز اعلام نکرده است که با ممنوعیت فعلی که تاریخ انقضای آن ۲ مارس می باشد چه می کند.

ده منطقه در سراسر ایتالیا به حالت تعطیل درآمده اند. ویروس کرونا در این کشور بیش از ۶۵۰ مورد تایید شده و ۱۷ کشته به جای گذاشته است. مناطقی از جمله لومباردی ، در نزدیکی میلان و ونتو ، در نزدیکی ونیز ، بیشترین آسیب را دیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha