جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: ایران انقلابی در دهه‌های گذشته بازدارندگی فعال را راهبرد مستمر خود قرار داد و نقشه تجهیز ملت ایران به توان موشکی و نظامی بر این مبنا طراحی و اجرا شد؛ به همین جهت استکبار جهانی، علی‌رغم همه یاوه‌گویی‌های خود جرأت حمله به ایران را نداشته و ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با مسئولان استانی، به تبیین راهبرد مقاومت فعالانه ایران اسلامی در برابر دشمنان پرداخت و اظهار کرد: در راهبرد مقاومت فعال و دفاع هوشمندانه ترکیبی از پیش‌بینی، پیش‌گیری، موقعیت‌شناسی، نقشه داری، اطلاعات راهبردی، استخدام ابزار متناسب با آرایش دشمن، سرعت عمل بهنگام و مؤثر با هزینه و تلفات کم است.

وی با بیان اینکه همه این‌ها بستگی به موقعیت جبهه خودی در مقابل دشمن دارد، افزود: دفاع تک‌بعدی منفعلانه اگر توان انسانی و تجهیزاتی پاسخگویی و دفاع کم باشد دفاع، مقطعی و کم اثر و منفعلانه خواهد بود و تفکر حمله و تهاجم را از سر دشمن بیرون نخواهد کرد، چیزی که در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، لبنان در دهه‌های گذشته در غرب آسیا از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دفاع اگر براساس یک طراحی متناسب و هوشمندانه تجهیزات و وسایل موردنیاز به همراه نیروهای قوی و هوشیار متناسب با رفتار دشمن و پیش از آن طراحی و آماده شود، دفاع فعال و هوشمندانه خواهد بود و جبهه خودی به مرحله قدرت بازدارندگی خواهد رسید.

وی افزود: قدرت بازدارندگی موجب می‌شود دشمن فکر حمله مستقیم و سراسری و اصالتی را از ذهنش بیرون کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ایران انقلابی در دهه‌های گذشته بازدارندگی فعال را راهبرد مستمر خود قرار داد و نقشه تجهیز ملت ایران به توان موشکی و نظامی بر این مبنا طراحی و اجرا شد؛ به همین جهت استکبار جهانی، علی‌رغم همه یاوه‌گویی‌های خود جرأت حمله به ایران را نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اهمیت دفاع همه‌جانبه با قدرت ضربه متقابل، با بیان اینکه ضربه متقابل فراتر از بازدارندگی است، افزود: در بازدارندگی ما در محدوده جغرافیای خود از خود دفاع می‌کنیم و از محدوده سرزمین خود بیرون نمی‌رویم؛ اما در راهبرد ضربه متقابل ما دفاع از کشور و ملت و ضربه متقابل را در هر جا و با هر امکان مشروع انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha