جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
در نخستین سالگرد حمله به مساجد کرایست چرچ: فیلم مستند «ما یکی هستیم»

حوزه/ یک کارگردان و تهیه کننده نیوزیلندی در نخستین سالگرد حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ فیلم مستندی دررابطه با زندگی بازماندگان و خانواده های قربانیان ساخت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از noted، فیلم مستندی در رابطه با حمله تروریستی در دو مسجد لینوود و مسجد النور در شهر کرایست چرچ نیوزیلند ساخته می شود. این فیلم مستند جدید بازماندگان و اقوام کشته شدگان در حملات سال گذشته به مساجد کرایست چرچ را که منجر به مرگ ۵۱ نمازگزار و مجروح شدن ده ها تن دیگر شد، دنبال کرده است.

با نزدیک شدن به اولین سالگرد رویداد وحشتناک حمله تروریستی که در تاریخ نیوزیلند بی مانند بوده، فیلم مستند «ما یکی هستیم: حملات به مسجد، یک سال بعد» ، زندگی از هم پاشیده و بازماندگان و اعضای خانواده قربانیان را پس از گذشت یک سال به نمایش می گذارد.

این فیلم مستند شش خانواده را در طول سال دنبال کرده ، در حالی که آن ها سعی می کنند با وجود آسیب و اندوه، زندگی را دوباره در پیش بگیرند.

ویرجینیا رایت ، تهیه کننده و کارگردان این فیلم می گوید: این مستند کاری بوده است که  من در آن تمام تلاش خود را به کار بستم تا روایت زندگی آنها را نشان دهم و به صدای آن ها گوش بدهم،  مانند هر خانواده دیگری که یک عزیزانشان  را از دست می دهند آن ها نیز مجبورند بدون آن عزیز به زندگی ادامه دهند.

بعضی از اعضای خانواده ها توافق کردند برای احترام به عزیزانشان و بزرگداشت یاد و خاطره آن ها با دوربین مصاحبه کنند. این مستند همچنین شرح حال ۲۰۰  زائر نیوزیلندی است که سفری به حج داشتند.

رایت می گوید:  من مدت زمانی طول کشید  تا بفهمم که زیارت معنوی برای آنها تا چه اندازه اهمیت دارد در بهبودی بالقوه آنان نقش اساسی ایفا می کند.

وی گفت:  این حج بسیار متفاوت از هر چیز دیگری بود که تاکنون در نیوزیلند دیده یا تجربه کرده بودم. کاملاً شگفت انگیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha