جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20200301131726-1.png

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم با بیان این که نباید از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غافل شد گفت: چرا که ظرفیت بسیار خوبی برای ارتباط با مسلمانان و نیز غیر مسلمانان در دنیا وجود دارد و قطعا با استفاده از فضای مجازی می توان بین مسلمانان و غیر مسلمانان ارتباط برقرار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پی سپار، مدیر مرکز ترجمه  و میز اروپا-امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی در چهارمین جلسه ماهیانه ستاد علمی فرهنگی اربعین که به منظور تبیین موضوعات  فرهنگی اربعین سال ۹۹ و به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که باید در تولید محتوا به آن توجه داشت، موضوع وحدت امت اسلامی است که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید ویژه داشته اند.

این فعال تقریبی تاکید کرد: پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سالهاست که با استفاده از پژوهشگران خود به تولید پژوهش های  مقارن در این زمینه می پردازد و با توجه به حضور عظیم مسلمانان در راهپیمایی با شکوه اربعین می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

مسئول کارگروه علمی ستاد علمی فرهنگی اربعین افزود: برای تولید و ارائه محصولات فرهنگی باید به قالب محصولات دقت شود یعنی کتاب های کوچک، بروشور و کتاب های الکترونیکی به علت سرعت و سهولت دسترسی بسیار مفید هستند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم نیز هم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست اظهار داشت: در اربعین سال گذشته ۲۵۰۰ موکب ایرانی در عراق و ۱۵۰۰ موکب ایرانی در ایران و مرزها حضور داشتند. همچنین ۶۰۰۰ موکب عراقی هم در کشور عراق به زائرین امام حسین (ع) خدمت می کردند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: نباید از اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غافل شویم زیرا پتانسیل بالایی برای ارتباط با مسلمانان و نیز غیر مسلمانان در دنیا وجود دارد که با استفاده از فضای مجازی می توان به این مهم دست یافت.

در ادامه  دکتر پیمان، رئیس ستاد علمی فرهنگی اربعین  بر تلاش و همکاری همه مراکز و نهادهایی برای تولید محتوا تأکید کرد و گفت: با بررسی های انجام شده بر این بارویم که ظرفیت بسیار خوبی از سوی انتشارات برای همکاری مشترک وجود وجود دارد و لازم است از این ظرفیت برای تولید محتوا بیشتر و نشر و همکاری بهتر بهره برد.

رئیس مرکز شیعه شناسی با اشاره به استفاده از ادعیه و روایات اهل بیت (ع) در تولید محتوا افزود: برای تولید محتوای مناسب در سفر به اربعین می توان از ادعیه و روایات اهل بیت(ع) مخصوصا امام حسین (ع) بهره برد زیرا این روایات گنجینه ای از معارف الهی هستند.

۳۱۳۸/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha