پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ حسن صفار

حوزه/ شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان، جامعه بین المللی را به جدّیت و بسیج کردن قدرت خود در محاصره و کاهش شیوع ویروس کرونا دعوت کرد و خواستار دوری از شایعه پراکنی و ایجاد ترس و وحشت شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان و امام جمعه قطیف جامعه بین المللی را به جدّیت و بسیج کردن قدرت خود در محاصره و کاهش شیوع ویروس کرونا دعوت کرد و خواستار دوری از شایعه پراکنی و ایجاد ترس و وحشت شد.

وی بر تعامل جدّی با هشدارهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس از طریق عدم مسافرت به کشور هایی که کانون این بیماری است تأکید کرد و گفت: مسافرانی که از کشور های مبتلا به ویروس کرونا بر می گردند باید مورد معاینه پزشکی و در قرنطینه قرار گیرند و تا ۱۴ روز با اعضای خانواده و سایر مردم در ارتباط نباشند.

شیخ الصفار ادامه داد: کوتاهی مسافران بازگشته از کشورهای مبتلا به ویروس و برگزاری مراسم استقبال موجب می شود سلامت مردم در معرض خطر بیفتد.

امام جمعه قطیف کوتاهی در عمل به اقدامات پیشگیرانه را مخالف شرع دانست و تأکید کرد: مردم از ترویج شایعات و ایجاد ترس و  وحشت در خصوص بروز ویروس کرونا در کشور دوری کنند.

وی تصریح کرد: همیشه به ویژه در این شرایط باید به دستور العمل های بهداشتی پایبند بود، دست ها را شست و به هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی را گرفت، از بوسیدن و در آغوش کشیدن در مناسبت های مختلف اجتماعی دوری کرد، زیرا این امور موجب انتقال ویروس می شود.

روحانی شیعه عربستان از رواج و تبلیغ برخی داروهای گیاهی به عنوان راه درمان این ویروس انتقاد کرد و گفت: بزرگترین آزمایشگاه های جهانی همچنان برای یافتن داروی نجات بخش برای ویروس کرونا تلاش می کنند.

شیخ الصفار در پایان بیان داشت: توکل بر خداوند متعال یعنی به دنبال راه حل باشیم و برای آن تلاش کنیم و به معنی تسلیم در برابر مشکل نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha