پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
در آستانه سالگرد حملات، تهدیدات جدید علیه مسجد کرایست چرچ

حوزه/ مسجد النور در کرایست چرچ نیوزیلند که مورد حمله تروریستی قرار گرفته بود، بار دیگر مورد تهدید قرار گرفت و فردی با انتشار عکس سلفی گفته که قصد دارد نمازگزاران این مسجد را قتل عام کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsroom، مسجد النور، یکی از مساجد کرایست چرچ  در نیوزیلند که سال گذشته مورد حمله تروریستی قرار گرفت و جمعی از نمازگزارانش را از دست داد، بار دیگر تهدید شد.

مردی که ماسکی با تصویر جمجمه به صورتش زده بود، از خودش در خارج از مسجد النور عکس سفلی گرفته و این عکس را به صورت پستی در یکی از گروه های چت راست گرایان افراطی ارسال کرده و در آنجا نوشته قصد دارد به نمازگزاران حمله کند.

این مرد ماسکی با نماد جمجمه داشته این عکس را آخر هفته  گرفته و در برنامه رمزگزاری شده چت روم تلگرام ارسال کرده و در عین حال نمازگزاران را به مرگ تهدید کرده است.

 انجم رحمان ، بنیانگذار مجموعه فراگیر اوتیروآ ، گفت که وی به پلیس و مقامات در جامعه مسلمانان اطلاع داده است.

رحمان گفت:  ما انتظار داشتیم که یک سالگرد حمله منجر به افزایش برخی فعالیت  ها ایجاد شود ، بنابراین این کاملاً غیر منتظره نیست.

سخنگوی پلیس گفت:  پلیس  از این موضوع آگاه است و تمام تهدیدها را برای جامعه   بسیار جدی می گیرد.

طبق گزارش ها در ماه اکتبر این پیام به یک کانال در سرویس پیام رسازی رمزگزاری شده تلگرامی ارسال شده که هم اکنون میزبان طیف گسترده ای از گروه های راست افراطی می باشد.

  این کانال در تاریخ ۱۸ مارس ایجاد شده است و متهم متجاوز حملات تروریستی کرایست چرچ را ستایش می کند ، از اقدامات ادعایی آن ها ، تجدید چاپ فیلم های حمله و بازآفرینی این مرد در مجموعه گسترده ای از میم ها است. بخش اعظم گفتمان در این کانال به زبان روسی انجام می شود. پست مورد نظر با متن به انگلیسی ، ایموجی اسلحه و سپس همان پیام به زبان روسی همراه بود. اتاق خبر تصمیم گرفته است این پیام را نقل نکند ، که حاوی یک تهدید به مرگ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha