جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نامه دادستان کل

حوزه/ دادستان کل کشور در نامه ای به وزیر بهداشت تصریح کرد: اخلال در نظام سلامت مردم، نه تنها جرم محسوب می‌شود، بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نامه‌ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت: نامه پر از درد و غم جنابعالی را برای شورای عالی امنیت ملی ملاحظه کردم، ضمن سپاس و تشکر از حضرتعالی و تمامی همکاران تلاشگرتان در خط مقدم جبهه ­مقابله با کرونا اعم از پزشکان و پرستاران و کمک پرستاران و سایر دست اندرکاران مربوط، به اطلاع می‌رساند که­ اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد برابر ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی نه تنها جرم محسوب می‌شود بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد.

دادستان کل کشور در ادامه این نامه افزوده است: مقتضی است به مسئولان ذیربط در سراسر کشور اعلام شود که موارد مربوط اعم از احتکار، عرضه نکردن مواد شوینده، ماسک و سایر اقلامی که به منظور پیشگیری یا درمان مبتلایان به کرونا مؤثر هستند را با قید فوریت به اینجانب اعلام کنند تا نسبت به پیگیری فوق العاده آن اقدام شود.

براین اساس آقای منتظری اعلام کرد که قوه قضاییه اقداماتی را برای مقابله با جرم یادشده در دست اقدام دارد که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha