جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روز درهای باز در مسجد تامیل نادو به هدف همدلی میان پیروان ادیان مختلف

حوزه/ رویداد یک روزه «بازدید از مسجد ما» که توط سازمان اسلامی دانشجویان سیو برگزار شد شاهد بازدید بیش از ۳۰۰ نفر از غیرمسلمانان بود که می خواستند آیین مذهبی مسلمانان را از نزدیک نظاره کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  timesofindia، در راستای طرح ایجاد همدلی و صلح ملی، مسجدی در شهر تیروپاتور در ایالت تامیل نادو، یکی از ۲۹ ایالت هندوستان، مراسم «روز درهای باز» برگزار کرده و از پیروان سایر ادیان و مکاتب برای بازدید از مسجد دعوت کرده است.

بانیان این مراسم از شهروندان هندی دعوت کرده اند تا به هدف از بین بردن سوءبرداشت های ضداسلامی، از بخش های مختلف مسجد بازدید کرده و سنن و آیین مذهبی مسلمانان را از نزدیک نظاره کنند.

این رویداد یک روزه «بازدید از مسجد ما» شاهد حضور بیش از ۳۰۰ تن از مردم با باورهای دینی مختلف از جمله دانشجویان و زنانی بود که برای نخستین بار پایشان را در یک مسجد می گذاشتند. سازمان اسلامی دانشجویان (سیو) شاخه دانشجوی جماعت اسلامی هند، برگزار کننده این رویداد بود.

احتشام الحق، یکی از اعضای سیو در این باره گفت: مسجد مرکز عشق و محبت است و در زندگی پیروان اسلام نقش حیاتی ایفاء می کند. ما تفکر منفی زیادی در رابطه با مساجد را شاهد هستیم که باعث ایجاد جرقه ترس و نگرانی در پیروان ادیان دیگر می شود.

وی افزود:  برای از بین بردن این ترس ها و شایعات و با مجوز از اعضای کمیته اجرایی مسجد، تصمیم به برگزاری این رویداد کردیم.

یستر ۴۸ ساله یک معلم از وانیام آباد درباره بازدید از مسجد گفت: من مسیحی به دنیا آمده ام و به عنوان یک زن هرگز فرصت این را نداشته ام که پا به مسجد بگذارم و بدانم که دقیقا چه اتفاقی در آنجا می افتد. سوءتفاهم های من درباره مسجد و جامعه توسط امام جماعت و دیگر اعضای اجرایی مسجد از بین رفتند.   

یک دانشجوی پلی تکنیک ساراوانی ۱۹ ساله که ازمسجد بازدید کرده می گوید: خانواده ما نسل ها در اینجا بوده ام و به نظرم من نخستین کسی از بین آن ها هستم که پایم را در مسجد گذاشته ام و می بینم که مسلمانان چگونه نماز اقامه می کنند.

محمد ویکار از اعضای هیات مدیره سیو می گوید: هدف اصلی این است که به مردم نشان دهیم مسجد مکان نفرت نیست. هدف ما درک اسلام و ایجاد همدلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha