سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 888981
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کتاب

حوزه/ کتاب «پهلونشین» شامل مجموعه خاطرات تحول آفرین و کمترشنیده شده از زبان محافظین حضرت امام خمینی(ره) به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه خاطرات تحول آفرین و کمترشنیده شده از زبان محافظین حضرت امام خمینی(ره)، با عنوان «پهلونشین» به قلم فاطمه دولتی توسط انتشارات سامیر و با حمایت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم به زودی منتشر می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات جذاب و تاثیرگذار از امام خمینی(ره) با محافظین، شخصیت‌های سیاسی کشور، میهمانان خارجی و همسایگان بیت امام(ره) است که در قطعه‌های کوتاه با نگاهی به سبک زندگی رهبر کبیر انقلاب به رشته نگارش درآمده است.

تلاش نویسنده در نگارش کتاب این بوده که خاطرات را با قلمی ساده و روان از دریچه نگاه مراقبین و محافظین حضرت امام(ره)، متناسب با حال و هوای دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در معرض دید خوانندگان قرار دهد.

در بخشی از این کتاب به نقل از یکی از محافظین امام(ره) آمده است: « امام همچنان کنار سفره ایستاده بود. همه منتظر بودند امام بنشیند و دست دراز کند و افطاری شروع شود؛ اما امام بدون کلامی نگاهی به دو طرف سفره انداختند و به زمین خیره شدند.امام عادت نداشت همه‌ی حرف‌هایش را به زبان بیاورد، گاهی سکوت، گاهی لبخند و گاهی چشم‌هایش صندوقچه‌ای از کلام‌های ناگفته بود. صدای زمزمه‌ها بلند شد، حاج احمد و چند نفر از بچه‌ها که متوجه‌ علت ایستادن امام شده بودند به سمت صف‌های نماز رفتند. آقای خامنه‌ای در حال سجده بود. بچه‌ها کنار سجاده ایستادند. امام منتظر ایستادند تا شما نیاین دست به سفره نمی‌برند.»

«پهلونشین» در ۱۲۰ صفحه در قطع رقعی همراه با تصاویر یادگاری محافظین امام راحل(ره) به زیور طبع آراسته شده است.

خاطر نشان می شود: «شیر دارخوین»، «قصه ستاره‌ها»، «قاصدک سرخ»، «افسانه‌های واقعی»، «ترکش و باران» و... از جمله آثار منتشرشده انتشارات سامیر در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha