جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری نظر فقهی خود را درباره غسل و کفن و نماز میت افرادی که از طریق کرونا از دنیا رفته اند، را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، به استفتائی درباره غسل، کفن و نماز میت افرادی که از طریق ویروس کرونا از دنیا رفته اند، پاسخ دادند.

سؤال:

با توجه به اینکه ویروس کرونا از امواتی که پس از ابتلا به آن از دنیا می روند، همچنان سرایت می کند و تماس با آنها بسیار خطرناک است، حتی ممکن است ویروس در زمان خواندن  نماز میّت نیز منتشر شود؛ در خصوص غسل و کفن و نماز امواتی که در اثر بیماری کرونا فوت نموده اند، وظیفه چیست؟

پاسخ:

اگر آنچه نوشته اید مورد تصدیق پزشکان متخصص است، باید میّت را غسل جبیره دهند و اگر باز هم خطر دارد، می توانند از روی کاور تیمم دهند و بدون لمس در کفن  بپیچند.چنانچه کفن کردن او هم خطرناک است، لازم نیست و می توانند با همان کاور دفن کنند.

در خصوص نماز هم، چنانچه خطر سرایت وجود دارد، می توانند فوراً میّت را دفن کنند و به قبر او نماز میّت بخوانند و به هر صورت درباره تغسیل و تکفین و تدفین دراین گونه موارد، آنچه را متخصّصان و متصدیّان امور بهداشتی لازم می دانند، عمل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha