پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ نشست مشترک مرکز خدمات حوزه‌ علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به منظور هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های متقابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی امروز در نشستی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضمن تبریک اعیاد رجبیه به معرفی و تبیین فعالیت‌های مرکز خدمات در همسویی با رسالت و برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و بیان داشت: ترکیب جمعیتی و پراکندگی طلاب و روحانیون استان نشان می‌دهد که همکاری این دو اداره کل می‌تواند سبب گسترش خدمات ارزشمند فرهنگی باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت ارائه برنامه هدفمند در راستای نیل به سبک زندگی اسلامی مُصرّح در بیانیه، اقدامات معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات را معرفی کرد.

مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی تشکیل انجمن اهل قلم حوزه را از برنامه‌های مشترک دو مجموعه دانست و تأکید کرد: در قالب این انجمن می‌توان خدمات ارزشمندی را انجام داد.

در ادامه جلسه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز هر دو مجموعه را از پیشگامان فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان برشمرد و گفت: هر گونه فعالیت و استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان در امر نهادینه سازی فرهنگ اسلامی ایرانی بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

محمدپور، ایده تشکیل انجمن طلاب اهل قلم را یک رخداد ارزشمند در استان دانست و افزود: حضور اهل علم، قلم و فکر در این انجمن به استفاده از ظرفیت پژوهشی استان در تولید محتوای علمی و استفاده از آن در تدوین برنامه‌های فرهنگی و تصمیم سازی فرهنگی استان و حرکت به سمت یک مهندسی فرهنگی فاخر کمک می‌کند.

در این نشست مشترک و براساس توافق مدیران کل دو نهاد، مقرر شد تا معاونان فرهنگی جهت اجرایی کردن نکات مطرح شده برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha