پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجمع هماهنگی خیرین استان قم

حوزه/ اعضای مجمع هماهنگی خیرین، اعم از دفاتر مراجع تقلید و موسسات مردم نهاد و سازمانهای دولتی مرتبط، آمادگی خویش را در مقام عمل، با تمام توان، برای ورود کامل به صحنه ی جهادی مبارزه با این بلای عظیم و حواشی حاصله از طرف معاندان و بدخواهان  مملکت امام زمان، اعلام داشته و از همگان استدعای مساعدت و معاضدت کامل، برای ریشه کن کردن آنرا دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مجمع هماهنگی خیرین استان قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
به نام پروردگاری که نامش دوای دردها ، 
و یادش شفا ی تمامی بیماریهاست.

امت مسلمان ، 
مردم متدین و شرافتمند ایران ،
کشور ما هم اکنون در شرایط بسیار حساسی از گذر زمان قرار گرفته است ،  که خدای ناکرده  هرگونه غفلت یا کم توجهی می تواند خسارات جبران ناپذیری را برایش بهمراه داشته باشد.
ویروس کرونا پدیده ای است که جهان را گرفتار نموده است، ولی مشاهده می شود که دسیسه ی شیاطین دهر  ، دشمنان قسم خورده ی اسلام ،  بهمراه سوء مدیریت و سودجویی برخی عناصر فرصت طلب  ، ارزشها و مبانی معنوی و دینی مارا صراحتا یا بالکنایه ، نشانه رفته است . 
بزرگ نمایی در مورد ابتلاء  شهر مقدس قم ، عدم تجهیز شرعی متوفیان این حادثه تحت عناوین خاص، و عدم بهره مندی از ظرفیت های معنوی از جمله  مرجعیت شیعه، در گره گشایی از مشکلات ، از مصادیق بارز این معضلات است که لازم است در اسرع وقت نسبت به آنها تدبیر لازم اندیشیده شود .
بنابراین موارد ذیل برای  برون رفت از این شرایط توصیه می گردد .
۱- ایجاد جو امید در دل جامعه با انجام توسلات به ساحت مقدس معصومین علیهم السلام ، بویژه حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه ، که وضعیت موجود، معلول بی توجهی به جایگاه بلند آن امام همام و عدم درک مصائب غیبت آن بزرگوار در طول قرنها ی گذشته است.
 در این راستا با توجه به توصیه های بهداشتی در پرهیز از تجمعات گروهی ، برگزاری جلسات حدیث شریف کساء و زیارت عاشوراء در محیط خانه و جمع خانواده توصیه می شود .
۲- تشویق مردم در همراهی برای برطرف شدن بلای موجود از تمامی  ظرفیت ها و توانمندیها تحت عنوان تکلیف دینی و جهادی ، که مورد تذکر  مراجع بزرگوار تقلید بوده  واز جمله حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی هزینه کرد نیمی از سهم مبارک حضرت امام  علیه السلام  بدین منظور را موافقت فرمودند.
۳-ضرورت تجهیز ، تکفین و تدفین شرعی متوفیان ، که در هر صورت تکلیف شرعی تمامی مومنین است، و تعلل در این رابطه بهیچ وجه پذیرفته نیست ، گو اینکه سربازان مجاهد امام عصر ارواحنافداه در حوزه های علمیه نیز آمادگی  خودرا برای انجام این مهم اعلام نموده و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام اخیر ،  دولت را مکلف به ایجاد تمهیدات لازم در این راستا نمودند هم اینک نیز طلاب عزیز با برخورداری از روحیه ی جهادی آماده ی حضور در کنار نیروهای سلامت کشور هستند،گو اینکه این مهم توسط قرارگاه جهادی حوزه علمیه ، تدارک دیده شده و توسط مسئولین حوزوی در حال تقویت می باشد.
۴-اعضای مجمع هماهنگی خیرین، اعم از دفاتر مراجع عالیقدر تقلید و موسسات مردم نهاد و سازمانهای دولتی مرتبط آمادگی خویش را در مقام عمل با تمام توان برای ورود کامل به صحنه ی جهادی مبارزه با این بلای عظیم و حواشی حاصله از طرف معاندان و بدخواهان  مملکت امام زمان ارواحنا فداه ، اعلام داشته و از همگان استدعای مساعدت و معاضدت کامل ،برای ریشه کن کردن آنرا دارد.
۵:ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کاران مبارزه با این بلاء بویژه اصحاب سلامت کشور ، رسانه ها ی عمومی و در صدر آنها رسانه ی ملی، در  اطلاع رسانی بموقع و صحیح ، توجه قاطبه ی مردم را به جوسازی و ایجاد فضای شانتاژ امپریالیزم خبری در قلب واقعیات و هدف گرفتن ارزشها و معنویات دینی جامعه ی اسلامی جلب نموده ، پرهیز از ترویج هرگونه شایعه ی کذب که از مصادر معلوم الحال منتشر می شود را توصیه می نماید.
با این امید که در سایه ی صبر و بصیرت مردم متدین ، بحران موجود باسرعت و کمترین خسارت برطرف گردد.

   ان شاءالله

روابط عمومی مجمع هماهنگی خیرین استان قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha