جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خواهر و برادر نوجوان مسلمانی که درحمله هندوها، مردم را نجات دادند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین کشتار مسلمانان هند را محکوم و از مسئولان وزارت خارجه خواست برای ممانعت از این قبیل جنایات حداکثر توان خود را بکار بندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین در بیانیه ای ضمن محکومیت کشتار مسلمانان کشور هند توسط هندوهای افراطی،  از مسئولان وزارت خارجه خواست برای ممانعت از این قبیل جنایات حداکثر توان خود را بکار بندند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ / سوره توبه، آیه ۳۲
 

بار دیگر صحنه به خاک و خون کشیده شدن و شهادت تعداد بیشماری از مسلمانان کشور هند در ایام ماه مبارک رجب به دست هندوهای افراطی، قلب همه آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد.

به طور قطع اقدام به شکنجه، کشتار و هتک حرمت زنان و مردان و کودکان بی ­دفاع مسلمان هندی از جمله زنده به گور کردن کودک و مادر مسلمان،  اقدامی همسو با اهداف و سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

جای تأسف است که دولت هند پس از سفر رئیس جمهور جنایت کار و نژاد پرست آمریکا و با چراغ سبز کاخ سفید، بر خلاف قوانین بین المللی، در روزهای گذشته دست هندوهای افراطی را در کشتار وحشیانه مسلمانان و به آتش کشیدن مساجد متعدد و تخریب ده ها منزل مسکونی؛ باز گذاشته است.

حوزه علمیه قزوین ضمن محکومیت شدید این جنایت، از دولت هند می‌خواهد تا نسبت به وظیفه قانونی و انسانی خویش در حفظ جان اقلیت ۲۰۰ میلیونی مسلمان این کشور متعهد باشد.

همچنین حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت به خانواده‌ها و بازماندگان این فاجعه دردناک و آرزوی سلامتی برای آنها، از همه کشورهای اسلامی می‌خواهد که از مسلمانان مظلوم هند دفاع کنند و برای توقف این کشتار وحشیانه و مجازات قاتلان و جنایتکاران و حامیان آنها تلاش جدی انجام داده و از نهادهای بین المللی می‌خواهد به سکوت خود نسبت به جنایت اخیر خاتمه دهند و نیز از مسئولان محترم وزارت خارجه می خواهد در جهت ممانعت از این قبیل جنایات حداکثر توان خود را بکار بندند.

محمد تقی سبحانی نیا
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha