شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محکومیت کشتار مسلمانان هند از سوی حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران

حوزه/ مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با صدور بیانیه‌ای کشتار مسلمانان هندوستان را محکوم کرد و خواستار پایان سکوت نهادهای بین‌المللی در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران با صدور بیانیه‌ای کشتار مسلمانان هندوستان را محکوم و خواستار پایان سکوت نهادهای بین‌المللی در این زمینه شد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها، در هیاهوی این اضطراب جهانی، خبری از شبهه قاره مخابره شد، که دل‌های آزادگان جهان را در تلاطمی دیگر، پریشان خاطر کرد.

خبر زنده به گور کردن مادر و فرزندش، خبر حمله‌های ددمنشانه به بی‌پناهان و خبر آتش کشیدن جان و مال مسلمانان هند، اگر واقعیت امروز هند باشد، اعلام مرگ انسانیت و معنویت است؛ آن هم در سرزمینی که سال‌ها نمادی از معنویت شرقی بوده است.

هرچند امروز، حوزه علمیه در کنار ایران سربلند، مأمور به صبر و مراقبت از ابتلایی همه‌گیر به مرضی ناخوانده است، در میان این همهمه، فریاد دادخواهی مظلومان و برادران مسلمان هند را شنید و داغدار غم آنان شده است.

حوزه علمیه امام خمینی(ره)، همصدا با حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دولتمردان سرزمین هند را از دمیدن به آتش افراط‌گرایی بر حذر می‌دارد و یادآور می‌شود شعله‌ور کردن جنگ‌های مذهبی، دمیدن در آتشی است که دامن هند را خواهد گرفت. هندوستان باید بداند، همان‌طور که شبه قاره به رهبری گاندی، آن مبارز قهرمان، سلطه استعمار را پاره کرد، می‌تواند دوباره قدرت پر توان نقش آفرین باشد و مبادا که مکر قدرت‌های استکباری و صهیونیستی آنان را دوباره در دام استعمار گرفتار سازند. این نقشه استعمار است که می‌خواهد مکتب روشنایی خاموش شود تا خفاشان دهکده جهانی، آسوده به چپاول ملت‌ها باشند.

حوزه‌های علمیه، همچنان از مردان دیپلماسی کشور، می‌خواهد تا با تمام قوت، در این فاجعه غم‌انگیز، فعالانه پاسدار تمدن انسانی و اسلامی باشند و با اجماع محکومیت جهانی، مرهمی بر زخم‌های این داغ بنشانند.

و من الله التدبیر

حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران

۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha