سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بحریننن

حوزه/ شیخ محمد حسن خجسته عضو جمعیت الوفاق بحرین گفت: امروز در ایران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ زائر بحرینی در مشهد بلا تکلیفند و نظام آل خلیفه هیچ اقدام جدی برای بازگشت این زائران نمی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،  در حالی ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان رو به انتشار است و دولت ها برای مهار این ویروس منحوس اقدامات مختلفی را انجام می دهند اما رژیم آل خلیفه در برخورد با این ویروس همچون گذشته موضع سیاسی کاری در پیش گرفته و با ادعاهایی بی اساس تنها ایران را مسبب انتشار این ویروس در بحرین می داند.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ محمد حسن خجسته روحانی و از مبارزان انقلابی بحرین به گفت وگو پرداخته است.

شیخ  محمدحسن خجسته روحانی بحرینی و عضو جمعیت الوفاق بحرین در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: در مورد ویروس کرونا بحرین اولین نفری را که مبتلا به این ویروس اعلام کرد از افرادی بود که به عنوان زائر از ایران به بحرین بازگشت. بیشتر رژیم آل خلیفه سعی کرد زوم و تمرکز را بر روی زواری که از ایران بازگشتند قرار دهد.

سوء استفاده آل خلیفه از کرونا برای دشمنی با ایران

وی ادامه داد: متاسفانه  در بحرین درمورد کرونا یک حالت انحرافی پیش آمده به طوری که خود ویروس کرونا نادیده گرفته شده و تمرکز بیشتر بر جنبه طائفی گری قضیه شد و این امر از طرف نمایندگان مجلس و بعضی از نویسندگان وابسته به نظام و پادشاه انجام شد به طوری که این قضیه را به قضیه مذهبی تبدیل کردند.

ادعاهای واهی آل خلیفه علیه ایران و زائران بحرینی

روحانی بحرینی با اشاره به برخی از ادعاهای رژیم آل خلیفه علیه ایران ادامه داد: سخنانی همچون جنگ بیولوژیکی ایران علیه بحرین و این که ایران به طور هدفمند  زوار بحرینی را به ایران برده تا آنها آلوده و مبتلا به این ویروس شده و سپس به بحرین بازگردند تا بحرین را آلوده کنند از جمله این ادعاها هست. از این رو رژیم آل خلیفه می گوید این ها نباید به بحرین بر گردند تا نظام مطمئن شود و سپس به بحرین بازگردند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز نظام آل خلیفه بر موضوع طائفی گری بوده و اصل کرونا فراموش شده، ادامه داد:  تاکید آل خلیفه این بود که کلا افرادی که مبتلا شدند زائرانی بودند که از ایران برگشتند و این در حالی است که تعداد زیادی از افرادی که  وارد بحرین شدند از ایران نبودند بلکه مسافرینی از  چین و اروپا و مناطق مختلف منطقه بودند، اما زوم بیشتر روی ایران هست که این کار اقدامی بوده از سوی ایران علیه بحرین.

رفتار دوگانه رژیم آل خلیفه با مسافران و زائران بحرینی از ایران

حجت الاسلام والمسلمین خجسته گفت: رژیم آل خلیفه رفتار خیلی بدی با زواری که از ایران آمدند در فرودگاه انجام داد. شخصی که از ایران نیامده یک تست جزئی از او گرفته شده و به مدت یک ساعت در فرودگاه می ماند اما کسی که از ایران آمده حتی اگر تمام تست های اولیه اش منفی باشد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شود.

کار شکنی آل خلیفه برای بازگشت زائران بحرینی

وی با اشاره به کار شکنی آل خلیفه برای بازگشت زائران بحرینی به کشورشان گفت:  امروز درایران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ زائر بحرینی در مشهد بلا تکلیفند و نظام آل خلیفه هیچ اقدام جدی برای بازگشت این زائران نمی کند و  هنوز اراده جدی برای بازگشت آنها وجود ندارد. این  در حالی است که وضعیت آنها دشوار است. چرا که آنها زواری هستند که برای ده روز زیارت برنامه ریزی کردند و  در حال حاضر ۳ هفته گذشته و بعضی از آنها بیمارند و  داروهایشان در حال اتمام است و یا  پول‌شان تمام می شود و راه ها کلا بسته است. کسی نمی تواند هیچ کمکی برای آنها  از بحرین برساند. تعدادی از آنها شرایط سختی دور از وطن دارند و  نگران خانواده و وضعیت خودشان هستند و با وجود انتشار این ویروس در ایران نظام آل خلیفه هیچ اقدام عملی برای بازگرداندن آنها انجام نداده است و چیزی معلوم نیست.

روحانی بحرینی با اشاره به اخباری مبنی بر نفوذ این ویروس به زندان های بحرین گفت: در خصوص وضعیت زندان های بحرین که آیا این بیماری به زندان ها منتقل شده یا نه خبری در فضای مجازی منتشر شده که منبع موثقی برای آن پیدا نکردم.

ولی عهد بحرین و پدرش دو روی یک سکه هستند

روحانی بحرینی با بیان وضعیت سیاسی بحرین در زمان ولی عهد جدید در این کشور گفت: ولی عهد هیچ فرقی با پدر خود ندارد فقط چهره ها عوض می شود و او از روز اول چهره مثبتی نداشت اما می خواست به ظاهر نشان دهد که یک چهره متفاوتی دارد و دموکرات است و دید بازتری نسبت به پدرش دارد حال آنکه او و پدرش دو روی یک سکه هستند و هیچ فرقی در سیاست با یکدیگر ندارند.

شیخ محمد حسن خجسته در پایان گفت:  هردو از لحاظ ظلم و برنامه طائفی گری یکی هستند و نه خود و نه پدرش اختیار و اراده ای ندارند. آنها تابع کشورهای دیگری هستند تصمیم گیرنده در بحرین نه پادشاه و نه ولی عهد است بلکه تصمیم گیرنده عربستان سعودی است و چراغ سبز را آمریکا نشان می دهد و سیاست امنیتی را انگلیس اداره می کند آنها عروسک هایی هستند که به واسطه سعودی، آمریکا، انگلیس و امارات گرداننده می شوند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha