جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: کشورهای اسلامی باید در مقابل نسل کشی و قتل عام مسلمانان هندوستان موضع صریح و قاطعی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، بعدازظهر امروز در نشستی با جمعی از روحانیون اهل سنت کردستان، اظهار داشت: در آخرین روزهای پایانی سال، شاهد وقایع بزرگی در جهان هستیم که بر زندگی همه تأثیر گذاشته است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: اکنون بیماری کرونا و شیوع آن بخش بزرگی از جهان را متوجه خود ساخته است و این ویروس متأسفانه در کشور و حتی استان ما نیز دیده شده است.

این عالم اهل سنت بیان کرد: با این حال تیم های پزشکی در کشور و نیز کردستان به صورت شبانه روز به دنبال کنترل این بیماری هستند که  کاری ستودنی و جهادی واقعی است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار مسلمانان هند توسط هندوهای تندرو اشاره کرد و بیان داشت: مدتی است که دولت هند با حمایت غیرمستقیم از گروه های تندرو هندو، موجب نسل کشی در این کشور شده است و در مقابل می بینیم که مجامع جهانی نیز در این باره سکوت کرده اند.

امام جمعه سنندج گفت: یکی از بی‌شرمانه‌ترین کارها در این زمینه سکوت در برابر کشتار و نسل کشی مسلمان هندی است و از کشورهای اسلامی انتظار داریم که موضع صریح و قاطعی در برابر این جنایت ضدبشری بگیرند.

وی عنوان کرد: در لابه لای بیماری کرونا می بینیم که چه جنایت هایی در سطح جهان روی می دهد ولی قدرت رسانه ای غربی ها بسیاری از جنایت ها را کمرنگ کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha