پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکنجه نوجوان مسلمان توسط پلیس هند برای اعتراف به آتش زدن مسجد

  حوزه/ خانواده نوجوان هندی اعلام کردند که پلیس هند پسرشان را به جرم مسلمان بودن بازداشت کرده و سعی در اعتراف گیری از او برای به آتش کشیدن مسجد داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newslaundry، خانواده یک نوجوان مسلمان هندی می گویند که پلیس فرزندشان را بدون دلیل بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده اند تا او به آتش زدن مسجد محله اعتراف کند.

در اوایل هفته جاری خبر رسید که یک پسر ۱۷ ساله هندی با نام محمد دنیش از ۲۴ فوریه تاکنون در شمال شرقی دهلی مفقود شده است. منطقه ای از پایتخت هند که خشونت ها منجر به مرگ حداقل ۴۷ نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر شد. پس از اندکی معلوم شد که این جوان گم نشده بلکه توسط پلیس هند به اتهام آتش زدن مسجد بازداشت شده است.

خانواده محمد می گویند او را بیش از ۴ روز بدون دسترسی به غذا و سرویس بهداشتی در بازداشت قرار داده و سپس به مرکز اصلاح و تربیت منتقل کرده اند. به گفته مادرش او بعد از ظهر زمانی که با پای پیاده از محل کارش در کارخانه باز می گشت در ساعت ۴ در حدود ۲ کیلومتری خانه توسط اوباش هندو و پلیس محاصره شده است.

وی در تماسی تلفنی به دوستش گفته که بسیار می ترسد و اینکه در محله هندوها گیر افتاده است. او به دوستش التماس کرده که اتومبیل کسی را قرض بگیرد و بیاید و او را نجات دهد. پدر او نیز تماسی از پسرش دریافت کرده که از بازداشت او توسط پلیس خبر داده است.

با وخیم تر شدن اوضاع در خیابان ها، خانواده نتوانستند کاری بجز صبر در خانه انجام دهند و دعا می کردند که پسرشان سالم باشد.

حمیده مادر او گفت: به دلیل شورش ها همه جاده ها به مدت ۴ روز بسته شد. من نمی دانستم فرزندم کجاست. سرانجام روز جمعه ۲۸ فوریه به ایستگاه پلیس رفتیم تا او را پیدا کنیم.

 پلیس به این مادر نگران گفته که اجازه ملاقات فرزندش را ندارد و او را تهدید کرده اند که اگر بلافاصله محل را ترک نکند، به او شلیک می شود. خانواده ۶ روز بعد به دادگاه فراخوانده شدند و مادر چهره پسرش را نشناخت و گفت: او را به شدت کتک زده بودند. صورتش متورم بود. پاهایش متورم شده بود. و نشانه هایی از کبودی روی گردن، جایی که پلیس با کمربند و چوب زده بود دیده می شد.

 به گفته این خانواده پسر را به دلیل نام اسلامی بازداشت کرده اند و اینکه با شکنجه سعی در اعتراف گیری از او برای به آتش کشیدن مسجد دارند.

این خانواده در حال حاضر سعی در تأمین وثیقه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha