پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: زندگی مبتنی بر امید همراه با الگو و برنامه، یک زندگی بی کم و کاست است، انتظار به انسان امید می دهد و مکتب اباعبدالله به شیعه برنامه می دهد در واقع شیعه هم امید دارد و هم برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، عصر پنجشنبه با حضور در ویژه برنامه «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین با موضوع «انتظار در دوران غیبت امام زمان(عج)»، گفت: انتظار در حقیقت یک امید است، این امید مهترین رکن در زندگی بشر است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه  لایه زیرین انتظار، امیدواری است، افزود: شیعیان به طور خاص، مسلمانان به طور عام و حتی ادیان مختلفی در جهان به آخرالزمان و موعود معتقدند و این بدان معناست که تمام کسانی که معتقد به ادیان الهی اند امیدوارند و امیدوارانه زندگی می کنند.

وی ادامه داد: امید موتور متحرکه است و اگر امید را از جامعه ای بگیرند دیگر زندگی مفهومی ندارد، در واقع کسی که امیدوار به ظهور است یعنی منتظر است و بر اساس انتظارش برنامه ریزی می کند.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: شیعه یک گنج دیگری هم دارد که آن پرچم سرخ اباعبدالله(ع) است که برای شیعه حکم برنامه را دارد.

وی ادامه داد: انتظار به انسان امید می دهد و مکتب اباعبدالله به شیعه برنامه می دهد، در واقع شیعه هم امید دارد و هم برنامه.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آن چیزی که غرب می خواهد از جامعه شیعی بگیرد بحث انتظار است، در واقع می خواهند موتور متحرک جامعه را بگیرند تا نتواند با برنامه ای که دارد شیرینی زندگی را احساس کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha