جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان گفت: دستورات بهداشتی دین اسلام برای بشریت از ۱۴۰۰ سال پیش نازل شده و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) رعایت بهداشت را یکی از اساسی ترین وظایف مسلمانان برشمردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با بیان اینکه ماه رجب، ماه نزول کرامت و الطاف الهی به انسان است، گفت: یکی از مسائلی که باید نسبت به آن صبر و شکیبایی و تدبیر داشته باشیم، وجود بلایای طبیعی است.

وی افزود: بلای طبیعی بوده، هست و خواهد بود و قطعا مشیت خداوند همراه با حکمتی است که ما نمی توانیم این حکمت را با عقل خود متوجه شویم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با تأکید بر اینکه دین اسلام بر رعایت اصول بهداشتی بسیار تأکید دارد، یادآور شد: دستورات دین اسلام برای بشریت از ۱۴۰۰ سال پیش نازل شده است و پیامبر(ص) و ائمه(ع) رعایت اصولی بهداشت را یکی از اساسی ترین وظایف مسلمانان برشمردند.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در رابطه با خواسته‌های به حق قرآن، قسمتی از آن خواسته‌ها را بپذیریم و قسمت دیگرش را پس بزنیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان با بیان اینکه حدیث «النظافه من الایمان» از جمله احادیث معروف در دین اسلام است، ابراز داشت: این که گفته شده است، معده انسان محل تجمع آفات است و یا اینکه تأکید شده که قبل و بعد از غدا دستان خود را بشوییم، این همان منشور بهداشت جهانی است، که اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش آن را اعلام کرده است.

وی رعایت پیشگیری در برابر بلایا را ضروری خواند و گفت: البته در کنار رعایت پیشگیری و تدبیر در برابر بلایا؛ نباید از دعا کردن نیز غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان کرد: اگر دعا کنیم و تدبیر نکنیم و یا آنکه اتکا به عقل کنیم و دعا را رها کنیم، و برای تولید واکسن تلاش نکنیم و تنها با دعا بخواهیم تا این امراض رفع شود، کار درستی نیست؛ چرا که قطعا مرکب این دو برای ما نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه دعا است، اظهار داشت: شاید این اتفاق در این ماه، تلنگری باشد تا قافله بشریت به خود بیاید و در عصر ظهور؛ مهربانی، دستگیری و یاد فقرا بودن و دور از منیت و خود پرستی بودن را تمرین کند.

دشمن به دنبال سوءاستفاده از اتفاقات اخیر است

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: شاید این سختی ها، ما را بر مدار عقل و معنویت برگرداند و بتوانیم با عقلانیت و معنویات مجددا به فطرت اصلی خود برگردیم  و دوستی ها در میان ما احیا شود.

وی با اشاره به ایجاد شبهاتی در این زمینه، یادآور شد: البته نباید به بزرگنمایی وضعیت موجود پرداخت و مراقب باشیم تا فضاهای مجازی، جای رسانه های اصلی و حقیقت مدار نظام را پر نکند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان تأکید کرد: دشمن به دنبال این است که از این موج استفاده کند و خود با سوار شدن بر این موج، اجازه ندهد تفکر و منطق در میان مسئولان و مردم جا داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از ماه رجب به بهترین وجه استفاده شود، یادآور شد: در ایام ماه رجب که ماه دعا است، باید فضای مجازی را مملو از امید و نشاط کنیم و با نقل مطالب مستحکم و برگرفته از منطق اهل بیت و قرآن، مجددا شاهد شادی های پی در پی در کشور و مغبونیت دشمنان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با ابراز امیدواری از اینکه بحران کرونا را همچون بحران های گذشته پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: این کشور، کشور امام زمان(عج) است که دارای مردمانی خوب است، و امیدواریم لطف خداوند بازهم شامل حال کشور ما شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha