پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ هرکسی بخواهد ببیند در طریق حق و صراط مستقیم قرار گرفته و آیا براساس موازین دین عمل کرده یا نه، می تواند اعمال و رفتار خود را با حضرت علی(ع) مقایسه کند، بسنجد و تطبیق نماید.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی(ع) گفت: در مورد جایگاه و عظمت حضرت علی(ع) روایات زیادی مطرح شده یکی از آن روایات این است که ایشان میزان عمل است و در همین روایت حضرت به عنوان میزان عمل معرفی شده و فرمودند ایشان صراط مستقیم است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: منظور از صراط و میزان بودن عمل این است که رفتار و گفتار حضرت براساس صراط مستقیم است و این حرف بدین معنا است که چون خدا از ایشان عملا و رفتارا راضی است،بنابراین  صورت اعمال و رفتار حضرت علی(ع) را میزان سنجش اعمال قرار دادند.

این استاد حوزه اظهارداشت: دلیل دیگر میزان بودن عمل، خود شخصیت و بیان حق بودن ایشان و پیروی از دین و سلوک پیامبر خدا(ص) است. حضرت علی(ع) عنوان انسان شاخص در مکتب اسلام است و این شاخصه ها را در اعمال، رفتار، گفتار و حتی در برخورد با دنیا، مقام، سیاست، پست و... به خوبی می توان دید و فهمید. از این منظر خدای متعال اعمال و رفتار ایشان را میزان سنجش اعمال قرار داد.

وی عنوان کرد: بنابراین هرکسی بخواهد ببیند در طریق حق و صراط مستقیم قرار گرفته یا نه و آیا براساس موازین دین عمل کرده یا نه، می تواند اعمال و رفتار خود را با حضرت علی(ع) مقایسه کند، بسنجد و تطبیق نماید.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: پیامبر(ص) خدا هم در موارد مختلف شهادت می دهند که اعمال و رفتار حضرت علی(ع) براساس حق و دین است، چرا که ایشان دائم در مسیر حق بوده و لحظه ای از این مسیر خارج نشده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha