جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/دیدار مدیر کل کمیته امداد با آیت الله اعرافی

حوزه/  به واقع امسال تعطیلی وجود ندارد و همه معاونان و مدیران قم و استان ها و مدارس باید با رعایت همه اصول بهداشتی و بطوردائم در دسترس و پیگیر مسائل باشند وهمکاری همگان با ستاد بحران حوزه و دفتر اجتماعی و معاونت تبلیغ و آموزش و سایر معاونت ها و مدیریت های ستادی موکدا یادآوری می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی به معاونان و مدیران حوزه های علمیه در استان ها و شهرستان ها و مراکز و موسسات قم واستان ها به تبیین وظایف و برنامه های حوزه در این ایام پرداخته است که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
حضرات آقایان اعلام و حجج اسلام قائم مقام محترم و معاونان ارجمند و مدیران ارجمند حوزه های علمیه در استان ها و شهرستان ها و مراکز و موسسات قم واستان ها سلمهم الله 
سلام و درود 
 میلاد امیر مومنان و پیشوای پارسایان حضرت علی علیه السلام و مبعث پیامبر نور و هدایت (ص) و همه اعیاد تابناک  رجب الاصب مبارک و خجسته باد.
 ضمن آرزوی دفع بلا از میهن اسلامی و عزت و سلامت همه دوستان و با تقدیر و تشکر از همه عزیزان بخاطر حضور موثر در استمرار برنامه های حوزه های علمیه و  با تشکر از شما و یکایک طلاب و فضلا و استادان و مبلغان ارجمند که در امداد و مشاوره نیازمندان دربیمارستان ها و سایر عرصه ها حضور موثر داشته اید با سپاس فراوان از همه نهادهای حوزوی و دینی و سپاه بزرگ سلامت یاران فداکار، مجددا چند نکته را یادآور می شوم:
یکم.
بهره گیری از این بحران و تبدیل آن به فرصتی زیبا و ارزشمند و معنوی با تضرع و ابتهال به پیشگاه ذات ربوبی و توسل به اولیای الهی و اهتمام به دعا و مناجات و اذکار و اوراد معتبر در این ماه های شریف وظیفه همه ما است و زنده داشتن روح امید و نشاط و تقویت رویکرد معنوی و اخلاقی و تعاون و تکافل اجتماعی و مهربانی و شفقت نیاز امروز و فردا است و حوزه باید درهمه این ها الگو و پیشاهنگ باشد.
دوم.
 باهماهنگی های لازم با مسئولان محترم و ستاد بحران حوزوی در قم و با نهادهای حوزوی و فرهنگی و دینی برنامه ریزی در زمینه امداد و مشاوره نیازمندان دربیمارستان ها و کمک های فکری وتبلیغی و مشاوره های معنوی و عبادی و دینی استمرار و تداوم یابد و حضور موثر روحانیت و حوزه درکنار مردم عزیز و امدادگران سلامت باید ادامه یابد.
سوم.
درتفقد از عزیزان مبتلا و درگیر با کرونا و مشکلات بویژه استادان ارجمند و طلاب گرامی  و همکاران بزرگوار واحوال پرسی و هرگونه  مساعدت ممکن و راهنمایی سعی بلیغ بعمل آید و نتایج گزارش شود.
چهارم.
تا آنجا که میسر است برنامه های علمی و تربیتی و آموزشی با بهره گیری از همه تجارب ابتکارات و با هماهنگی های لازم ادامه یابد و روند جاری کمتر لطمه ببیند و  سیره بزرگان و سلف صالح مانند امام راحل طاب ثراه و صاحب جواهر قدس سره الشریف در اشتغال به برنامه های علمی در سخت ترین شرایط ترویج شود .
پنجم.
 شیوه های نوین تبلیغ و هدایتگری مورد توجه قرار گیرد و با هماهنگی معاونت تبلیغ و دستگاه های تبلیغی برنامه ریزی انجام شود. 
ششم.
به واقع امسال تعطیلی وجود ندارد و همه معاونان و مدیران قم و استان ها و مدارس  باید با رعایت همه اصول بهداشتی و بطوردائم در دسترس و پیگیر مسائل باشند وهمکاری همگان با ستاد بحران حوزه و دفتر اجتماعی و معاونت تبلیغ و آموزش و سایر معاونت ها و مدیریت های ستادی موکدا یادآوری می شود.
هفتم. 
شریان ارتباطی مراکز و مدارس و استادان و مدیران با طلاب عزیزباید زنده و با نشاط و فعال باشد و مدیران دراین زمینه وظیفه مند و مسئولند.
به فضل الهی و عنایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، ملت شریف ایران براین بلا پیروز خواهد شد و بر عزت آن افزوده خواهد گشت و راه اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و سرافرازی را ادامه خواهد داد.

حفظکم الله و رعاکم و جعلکم فی درعه الحصینه بفضله و منه. 
علی رضا اعرافی
 مدیر حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha