سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نادعلی زاده

حوزه/ کتابدار و کارشناس امور فرهنگی گفت: این روزها به جهت شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن، بهترین فرصت فراهم است که ما بیش از پیش به کتابخوانی اهتمام داشته باشیم.

فردوس نادعلی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که باید از فرصت در خانه ماندن به خاطر شیوع ویروس کرونا در جهت مطالعه کتاب به خوبی استفاده کنیم، ابراز داشت: همان طور که از کودکی به ما آموخته اند، کتاب بهترین رفیق انسان به خصوص در ایام فراغت است و حالا که شرایط اقتضاء می کند به جهت عدم سرایت ویروس کرونا در منزل باشیم، چه خوب است که به سراغ کتاب هایی برویم که به هر دلیلی در طول سال فرصت مطالعه آن ها را پیدا نکرده ایم.

وی افزود: اگر والدین به جای این که مُدام سرشان توی گوشی همراه باشد و تحت تاثیر اخبار و شایعات فضای مجازی درباره بیماری کرونا قرار بگیرند، در منزل اهل مطالعه کتاب باشند، قطعاً فرزندان آن ها نیز از پدر و مادرهای خود الگوگیری کرده و به سمت کتاب خوانی گرایش پیدا می کنند و خوشبختانه ما چه در زمینه بزرگسال و چه کودک و نوجوان، دستمان از حیث کتاب های خوب و خواندنی پُر است.

مسئول کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) روستای مبارک آباد همچنین گفت: یکی از محسنات و فواید کتاب خوانی این است که به انسان، آرامش می دهد و ما در این روزها به ویژه به این آرامش خاطر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

وی بیان داشت: خوشبختانه به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز دیگر در بستر فضای مجازی، کتاب های خوبی برای استفاده خانواده ها معرفی شده که افراد می توانند حتی بدون خارج شدن از منزل از طریق مجازی، کتاب ها را خریداری کرده و به مطالعه آن ها بپردازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha