جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت علی

حوزه/ شهردار قم در پیامی فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت علی علیه‌السلام را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ رجب، سالروز ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی علیه‌السلام را تبریک گفت.
متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی
حضرت علی(علیه‌السلام) تندیس انحصاری‌هاست.
صعود به قله‌های رفیع فهم وصف اسدالله الغالب مولانا علی ابن ابیطالب علیه‌السلام بدون استمداد از آیات الهی و عنایات پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم از افق فهم به دور بوده و توصیف با الفاظ زمینی محال آمد. برای شناخت امام المتقین و نخ تسبیح هدایت، باید عظمت توصیف “یا علی ما عرف اللّه حق معرفته غیری و غیرک و ما عرفک حق معرفتک غیر اللّه و غیری” را در کلام خاتم‌الانبیاء دید و در تعابیر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز باید به عقل برای فهم التماس کرد و گفت که “مَظْهَرُ‌ العَجائب”، تندیس انحصاری‌هاست و در طواف مهر و محبتش لبیک عشق باید.
بلندای قله‌های رفیع عقلانیت برای شناخت ژرفای عمق عشق بندگی‌اش ناکام مانده و هرچه شناخت در خصوص ابوالائمه فراز یابد؛ فرود و تعظیم فهم، بیشتر شده و دریای بیکران معرفت به ساحل آرامش بخش تکریم و تعظیم ختم می‌گردد. زمان توان همگامی در فهم و درک تحدی در علمِ این ابر مرد را نداشت و هرکس فارغ از تعصب به شناخت این بلندای اندیشه گام نهد، دل را در گرو دلدادگی نهاده و با تحیر به تامل در تجلی اوصاف حق تعالی که در پاسخ به ملائکه فرمود إِنِّی أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ خواهند نگریست و صدای زیبای زمزمه الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ مولانا أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ با افتخار از زمین و آسمان شنیده خواهد شد.
نابی کلام بابُ حِکْمَه ربّ العالمین به گونه‌ایست که هیچ زرگر علمی توان وزن‌سنجی بیانش را نداشته و به خود اجازه مواجهه برای سنجش عیار آن را نداده؛ بگونه‌ای که اتمام رسالت امین وحی الله بدون معرفی امام علی ابن ابی‌طالب‌علیه السلام زیر سوال می‌رود و ولایت به کمک تکمیل رسالت می‌آید و می‌توان با عنایت و لطف باری تعالی دریافت که علی با حق است و حق با علی است.
ظرف زمانی ماه شریف رجب و گستره مکانی کعبه بر میزبانی از این تندیس جمال و جلال الهی در قالب انسانی بر خود بالیدند و این مخزن اسرار الهی در کعبه رمزگذاری شد و در زمان عروج، رمزگشایی داشت.
بی شک الگوگیری از اخلاق، گفتار و رفتار این انسان کامل، بشر را به سر منزل مقصود انسانیت سوق خواهد داد و عاقبت بخیری را بدنبال دارد.
اینجانب با افتخار از همجواری مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها سیزده رجب میلاد مسعود و با خیر و برکت امام علی علیه‌السلام و روزمرد را به یکتا مرد باقیمانده از سلاله پاک امین الرسول مولا حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیرو راستینشان رهبر معظم انقلاب و همه خانواده شهدا و ایثارگرانی که مردانی الگو، پرورش دادند و همه پدران و مردان فداکار و خستگی ناپذیر تبریک عرض نموده و برای همگان سلامتی، موفقیت و سرفرازی جهت خدمت و نیل به کمال و سعادت آرزومندم.
بر خود لازم می‌دانم تقدیر و تشکر بی حد خود را به پدران عزیزی که این روزها مدال مدافعان سلامت را برگردن دارند تقدیم نمایم و برای سلامتی پدرانی که در بستر هستند و با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند دست به دعا بر می داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha