جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: برخی می خواهند پروژه جدیدی از تروریسم تکفیری را راه اندازی کنند و این پروژه لبنان را تهدید می کند، همچنانکه سوریه و منطقه را تهدید می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان طی مراسمی در حسینیه شهرک میدون در بقاع غربی که با حضور علما و اعضای حزب الله و نمایندگان احزاب برگزار شد، گفت: تمامی تکفیری ها از منطقه غوطه به منطقه جرود عرسال نقل مکان کرده اند و ما بقی آن ها در ادلب هستند.

وی افزود: برخی می خواهند پروژه جدیدی از تروریسم تکفیری را راه اندازی کنند و این پروژه لبنان را تهدید می کند، همچنانکه سوریه و منطقه را تهدید می کند. این قابل قبول نیست که نسبت به تولد دوباره تروریسم تکفیری که منطقه، کشور و خانواده ما را تهدید می کند، بی توجه باشیم.

شیخ قاووق ادامه داد: فرزندان قهرمان ما در جنگ در خط مقدم نبرد حضور داشتند. آنها در نبرد بسیار سختی قدم نهادند و در خانه ها و مکان های دیگر به شهادت نرسیدند، بلکه در میدان های جنگ و رو در روی دشمن به شهادت رسیده و پشت به میدان نکردند. آن ها شکست بزرگی بر نیرو های تکفیری و غیر آن وارد کردند تا بزرگترین پیروزی ها را برای امت رقم بزنند. اینان شهدای ما هستند که ما به آنان افتخار می کنیم و این شهیدان مایه عزّت ما هستند.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر سخنان خود به بحران ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ما در برابر یک بحران بهداشتی جهانی هستیم که از تمامی مرز های جغرافیایی، دینی و مذهبی عبور کرده است. اگر در با این ویروس مقابله نکنیم و مانع شیوع آن نشویم، میلیون ها و صدها میلیون نفر از انسان های روی زمین به آن مبتلا خواهند شد، لذا مسئولیت شرعی و دینی اقتضا می کند که با رعایت دستور العمل ها و توصیه های پیشگیرانه بهداشتی با این ویروس مقابله کنیم.

وی افزود: کوتاهی و تقصیر در این زمینه قابل قبول نیست و کسی که به این بیماری دچار می شود، باید به او کمک کنیم، او را مورد حمایت قرار داده و برای درمان به او رسیدگی کنیم، نه اینکه بیمار را مورد سرزنش قرار دهیم.

شیخ قاووق تصریح کرد: کسانی که از این بیماری برای تحقق دستاور دهای سیاسی و تسویه حساب های سیاسی استفاده می کنند، مرتکب جنایت اخلاقی و سیاسی غیر قابل بخشش می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha