چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: یکی از راه هایی که می توان در ایام عید گشایشی برای قشر کم برخوردار جامعه ایجاد کند، این است که افراد هزینه سفر زیارتی، تفریحی و سیاحتی ایام عید را برای رضای خدا، برای محرومین صرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان، با تاکید بر لزوم استفاده از برکات ماه رجب، گفت: هنگام گرفتاری ها باید در توسلات حقیقی خود از خداوند بخواهیم که تا مشکلات برطرف شود، چرا که شاید با دعای دلسوخته ای این گرفتاری بر طرف شود.

وی افزود:  باید از مسئولان ستاد پیشگیری و خصوصا پزشکان و پرستاران و همه افرادی که جان خود را برای نجات جان دیگران به خطر می اندازند، تشکر کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه تعطیلی نماز جمعه نباید باعث فراموشی مشکلات مردم شود، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در دیدارها و نشست هایی که دارند، پیگیر مشکلات مردم باشند و از آنها غافل نشوند.

وی، حمایت از اقشار آسیب پذیر را ضروری دانست و گفت: یکی از راه هایی که می توان در ایام عید گشایشی برای قشر کم برخوردار جامعه ایجاد کند، این است که افراد، هزینه سفر زیارتی، تفریحی و سیاحتی ایام عید را برای رضای خدا، امسال در راه محرومین صرف کنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: متاسفانه نه تنها کرونا مردم را تهدید می کند، بلکه با شیوع این ویروس عده زیادی با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند، بنابراین باید در مساجد خود، به دنبال رفع این مشکلات باشیم.

وی در قسمت پایانی صحبت خود با اعلام زمان پذیرش حوزه های علمیه، بیان داشت: از ائمه جمعه استان می‌خواهم که مردم منطقه خود را برای ثبت نام فرزندانشان در حوزه های علمیه تشویق و ترغیب کنند و بدانید که تعطیلی یک حوزه در هر منطقه از دست دادن ده نفر روحانی مفید در آنجا است که ضررش از لحاظ دینی به مردم خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha