شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در پیامی فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) و روز پدر را به پدران پزشک و پرستار تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در پیامی فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) و روز پدر را به پدران پزشک و پرستار تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.

صلی الله علی یعسوب الدین و قائد الغر المحجلین امیرالمومنین علیه السلام

خدمت سروران گرامی خواهران و برادران ایمانی. ولادت باسعادت اب الائمه مولای متقیان، امیر مؤمنان، سید اوصیاء، علی بن ابیطالب علیه‌السلام را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. دوستی و محبت آن یگانه عالم هستی که از روی معرفت و شناخت به‌دست‌آمده باشد، سرمایه‌ای است که دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند.

به اعتراف فریقین شمارش مناقب و فضائل آن وجود نورانی از توان غیر خدا و رسولش خارج است. صفات ذاتی و اکتسابی حضرت قابل‌شمارش نیست، زیبایی، مهابت، قدرت جسمی، شجاعت بی‌نظیر و تلاش برای احقاق حقوق مظلومان و مبارزه با دشمنان دین به صورتی بود که منادی ندا داد لافتی الا علی و لاسیف الا ذوالفقار. کرامت، سخاوت، فتوت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان او را ابوالمساکین و ابوالایتام کرد. ذکاوت، علم و دانش فوق‌العاده‌اش او را باب علم نبی صلی‌الله علیه وآله قرار داد.

تقوا، بی‌تکلفی، زهد و ساده زیستی او را ابوتراب کرد. اجرای احکام و حدود الهی و مقابله با منکرات، او را خَشَنٌ فی ذات الله کرد.

تلاوت قرآن، دعا، عبادت، بندگی خدا، توبه، انابه و استغفار او را تا جایی پیش برد که همه اعمالش عبادت شد و ضربه شمشیر او را در روز جنگ خندق از عبادت جن و انس ارزشمندتر کرد.

فصاحت، بلاغت، صداقت، عصمت و حق محوری او را به‌جایی رساند که رسول خدا درباره‌اش فرمود علی مع الحق و الحق مع علی. و صدها صفت به فعلیت رسیده دیگر که به تربیت پیامبر اکرم از او انسان برجسته و بی‌نظیری در عالم وجود ساخت. و این دردانه هستی را پدر امت قرار داد.

لازم است خدا قوت بگویم و تشکر کنم از همه پدرهایی که در این روزها کنار فرزندان خود نیستند و به‌عنوان پزشک و پرستار دور از خانواده انجام‌وظیفه می‌کنند و برای پدران شهید و پدر شهیدان امام روح‌الله علو درجه و رفعت مقام از خدای تعالی مسألت نمایم. و از فرزندان عزیز در هر سن و سالی که هستند می‌خواهم قدردان پدر و مادر خود باشند.

مجدداً ولادت پدر امت را به همه شما تبریک میگویم و با وسیله قرار دادن حضرتش به درگاه الهی و بردن نام مبارکش که عبادت است، رفع هم‌وغم را در این روزها که کشور اسلامی ما مبتلابه سختی‌هایی شده است، از خدای منان طلب می‌کنم. آمین یا رب‌العالمین

حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج

۱۷ اسفند ۹۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha