پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ کشتار مسلمانان مظلوم بدست برخی از متعصبان جاهل در هندوستان در نتیجه‌ اعمال سیاست های تبعیض آمیز و تفرقه افکن از سوی برخی از سیاسیون هند موجب نگرانی و تاثر شدید اینجانب و همه دلسوزان و صاحبان وجدان در جامعه اسلامی و سایر جوامع بشری شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام آیت الله اراکی به مناسبت کشتار فجیع مسلمانان در هندوستان این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتار مسلمانان مظلوم بدست برخی از متعصبان جاهل در هندوستان در نتیجه‌ اعمال سیاست های تبعیض آمیز و تفرقه افکن از سوی برخی از سیاسیون هند موجب نگرانی و تاثر شدید اینجانب و همه دلسوزان و صاحبان وجدان در جامعه اسلامی و سایر جوامع بشری شده است.

در هندوستان قرن های مدیدی اتباع ادیان و فرق گوناگون با یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند و همواره جامعه مسلمین هندوستان خدمات بزرگی به مردم سایر ادیان و مذاهب هندوستان تقدیم داشته اند.خدمات فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی جامعه مسلمین هند به ویژه نقش اساسی رهبران مسلمان هندوستان در آزادی هندوستان از سلطه استعمار منحوس انگلیس را تاریخ بشر از یاد نبرده و نخواهد برد.

استعمارگران انگلیسی پس از آنکه سلطه رسمی خویش را از هندوستان برچیدند، تلاش کردند با همکاری وحشیان آمریکایی و صهیونیستی بار دیگر  لکن به طور پنهانی به حاکمیت خویش بر مردم هندوستان ادامه دهند و برای این هدف خبیث از عناصر نفوذی خویش در گروه های سیاسی استفاده کردند و بهترین راه را برای نفوذ خویش ایجاد تفرقه و ستیز داخلی میان اقشار جامعه هندی بویژه پیروان ادیان و مذاهب یافتند.
امروز سرویس های جاسوسی این مثلث خبیث یعنی انگلیس ، آمریکا و صهیونیسم عامل اصلی ایجاد تفرقه در جامعه هند می باشند و قانون تابعیتی که اخیراً در هند تصویب شده نیز با تحریک و پشتیبانی این مثلث خبیث انجام گرفته است و گرنه جامعه هند با همه گوناگونی های فرقه ای و دینی اش جامعه ای صلح خواه ، مسالمت گرا و آرامش طلب است.

اینجانب اولاً به سیاستمداران محترم هندوستان توصیه میکنم فریب سرویس های جاسوسی این مثلث شوم را نخورید و قانونی را که موجب تبعیض بین مردم عزیز هند بشود را ملغا کنید ، و ثانیاً به عناصر جاهل و متعصب اجازه نفوذ در بین اتباع مذاهب و ادیان گوناگون و ایجاد تفرقه و ستیز میان آنان را ندهید.
ثالثاً رهبران مسلمین و عامه مردم مسلمان هند را به حفظ وحدت و آرامش و در پیش گرفتن راه های سنجیده برای احقاق حق مسلمین توصیه اکید می کنم.

از خدای متعال برای جامعه هند بویژه جامعه  مسلمین هند سعادت و عزت و سربلندی را مسالت دارم.

والسلام علی عباد الله الصالحین 

محسن اراکی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha