پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلا گرجیان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: انفعال و سکوت در قبال ظلم به مسلمانان هند، خواسته استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که دچار شدن کشور به مشکل کرونا نباید حواس ما را از لزوم حمایت از مسلمانان مظلوم هند در مقابل جنایات هندوهای افراطی پرت کند، اظهار داشت: در حال حاضر دولت هند با حمایت ترامپ و پس از سفر اخیر وی به این کشور به دنبال اسلام زدایی در هندوستان است و چه بسا این قضیه بخشی از معامله قرن هم بوده باشد و لذا ما به عنوان یک مسلمان نباید در برابر این ظلم و جنایت ساکت و منفعل باشیم.

وی افزود: تلاش برای حفظ جان مسلمین به اندازه نماز واجب است و از این رو ما نباید از وضعیت آن ها غافل باشیم و این را هم بدانیم که اساساً یکی از اهداف و خواسته های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار این است که ما در این مواقع ساکت و منفعل باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به موضع گیری صریح مقام معظم رهبری و تنی چند از علما و مراجع در این باره گفت: آن چه مهم است این که باید در این خصوص قاطعیت نشان دهیم و از سویی دستگاه دیپلماسی کشور نباید در این قضایا منفعل عمل کند بلکه می بایست فعالانه به یاری مسلمانان مظلوم بشتابد و از راه های دیپلماتیک مانع از تداوم ظلم به آن ها شود.

وی همچنین با اشاره به حدیث معروف پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که "اگر کسی صدای مسلمان مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست" خاطرنشان کرد: از سویی امت جهان اسلام نیز باید بیش از پیش هوشیار بوده و نسبت به این جنایات حساس باشند و همچنین مسئولان دولت های خود را به این قضایا حساس و دغدغه مند کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha