جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 889850
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
نشریه

حوزه/ در آستانه فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۹، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به انتشار شماره ۲۶۶ نشریه «اکو آو اسلام» به زبان انگلیسی اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این نشریه فرهنگی، تحلیلی ـ خبری حدود سی سال است که به قلم صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف با رویکردی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، پیوسته به چاپ رسیده و در بیش از ۱۲۰ کشور جهان عرضه شده است.

سرمقاله این شماره از نشریه با عنوان «نوروز، رستاخیز طبیعت» به قلم مدیر مسئول نوشته شده است. نویسنده در این مقاله دورنمایی از نوروز به عنوان یکی از باستانی‌ترین سنن بشر ارائه می‌دهد و بعد به واکاوی پیوند این آداب سنتی و دیرینه و اسلام به عنوان یک دین ابراهیمی و مدرن می‌پردازد. نویسنده همچنین ارجاعاتی درباره صحبت‌های معصومین(ع) درباره نوروز و ضرورت به پایداری آن می‌کند.

مقاله دوم این نشریه، درباره بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره فریضه الهی، اجتماعی انتخابات است. معظم‌له ضمن برشمردن وظایف شرعی و اجتماعی افراد در قبال مملکت خود می‌فرمایند که هر مسلمان و هر ایرانی که به سرنوشت ایران و انقلاب اسلامی علاقه دارد باید در انتخابات شرکت کند.

همچنین در این مقاله اطلاعاتی درباره نحوه برگزاری انتخابات مجلس در ایران و سیستم رأی‌گیری در ایران به مخاطب انگلیسی زبان ارائه شده است.

در بخشی دیگر، مقاله «نوروز، سنتی به درازای تاریخ» به قلم رضا شهابی آمده است. در این مقاله، خواننده با نوروز ایرانی، به عنوان یک آئین باستانی، انواع سنت‌های این آئین اعم از خرید شب نو، شام شب سال نو، سفره هفت‌سین، دید و بازدید، عیدی دادن، سیزده به در، چهارشنبه سوری و ... آشنا می‌شود.

مقاله «انتخابات و نقش مردم از منظر امام خمینی» نوشته طاهره رشیدی به تبیین نظرات و آرای امام خمینی(ره) می‌پردازد. امام راحل برای تشکیل یک حکومت اسلامی همواره دو اصل مهم را در نظر داشت؛ قوانین اسلامی و آرای مردم. نویسنده می‌کوشد با استفاده از منابع مختلف این دو اصل و اجرایی شدن آنها در نظام جمهوری اسلامی را شرح دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha