جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کشتار مسلمانان هند

حوزه/ امام جمعه فردوس گفت: اتفاقاتی که امروز در جهان اسلام رخ می دهد، تنها نقشه های دشمن در برابر گسترش اسلام و نسل‌کشی مسلمانان در هند بوده که در بحبوحه اخبار انتشار ویروس منحوس کرونا، در حال گم شدن است.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به کشتار و نسل کشی مسلمانان در هند اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که امروز در جهان اسلام رخ می دهد تنها نقشه های دشمن در برابر گسترش اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: نسل‌کشی مسلمانان در هند در این بحبوحه اخبار انتشار ویروس منحوس کرونا در حال گم شدن است که باید تبیین بیشتری در این خصوص در جامعه صورت بگیرد.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد با نژادپرستی زمینه نابودی اسلام در کشور های در حال توسعه باشد، تصریح کرد: دشمن با حربه نفاق و نژادپرستی در کشور هند باعث شده مسلمانان از حقوق شهروندیشان منع شوند و آن ها را زنده به گور و مورد توهین و آزار و اذیت قرار دهند.

حجت الاسلام بابایی جنایات علیه مسلمانان در هند را خلاف حقوق بشر در جهان دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که حرف از آزادی و حقوق بشر است؛ جای تعجب دارد که انسانی را در وسط خیابان از همه طرف مورد حمله قرار دهند و او را اذیت کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان جهان باید در مقابل این حرکت ضد حقوق بشر تجمع کنند و از سازمان ملل بخواهند جلوی این جنایات را در کشور بگیرد.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه اخبار انتشار ویروس کرونا نباید مسائلی که در جهان اسلام اتفاق می افتد را به فراموشی بکشاند، تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید دست به دست هم دهند و در مجامع بین المللی، کنفرانس اسلامی به صورت فوق العاده تشکیل شود و از مجامع بین المللی و حقوق بشر بخواهند که هر چه زودتر جلوی این جنایات گرفته شود.

حجت الاسلام بابایی با ابراز تأسف از تأخیر محکوم کردن جنایات در هند توسط وزارت خارجه، عنوان کرد: واقعا باید تأسف خورد که دولت و وزیر امور خارجه موضع خود در خصوص محکوم کردن کشتار مسلمانان در هند را با تاخیر اعلام کردند، درحالی که این جنایات مدت هاست در حال صورت گرفتن است.

وی ادامه داد: این جنایات موجبات تألم و تأثر همه مسلمانان جهان را فراهم کرده است و هیچکدام از این توئیت‌ها و مصاحبه ها هر چقدر صورت بگیرد باز هم تأثیری نخواهد داشت بلکه باید همه مسلمین اعتراض خود را به مجامع بین المللی برسانند.

امام جمعه فردوس برخی کشورهای اسلامی را خودفروخته نسبت به جنایات غرب دانست و گفت: کشورهای اسلامی به پیروی از سران خودفروخته و مزدور مهر سکوت بر لب زده و زیر بار ظلم شاهان خود می‌روند و اگر مردم بیدار شوند و در مقابل ظلم طاغوت‌ها و حکام خود بایستند و یک حرکت جمعی از طرف مسلمانان علیه این جنایات صورت گیرد قطعا مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ساداتحسینی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    لعنت برسکوت درمقابل ظلم.