جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم اقدام حکیمانه و شجاعانه حسان دیاب نخست وزیر لبنان در تعویق پرداخت بدهی های اوراق قرضه اروپایی را به ملت لبنان تبریک گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، اقدام حکیمانه و شجاعانه حسان دیاب نخست وزیر این کشور در تعویق پرداخت بدهی های اوراق قرضه اروپایی را به ملت لبنان تبریک گفت و اشاره کرد: از جمله نتایج این اقدام؛ توقف خونریزی و عدم دخل و تصرف در اموال سپرده گذاران و جلوگیری از فروپاشی مالی بود.

وی در گفتگو با پایگاه النشره تصریح کرد: دولتی که رئیس و اعضای آن شب و روز برای بررسی پرونده ها تلاش می کنند، بدون فوت وقت از کارشناسان و مشاوران کمک می گیرند و یک برنامه اصلاحاتی که اقتصاد را در مسیر رونق قرار می دهد آماده می کنند و اقدامات جدّی برای جلوگیری از تلف شدن اموال و فساد انجام می دهد؛ همچنین دولتی شایسته اعتماد است و باید دو ماه آینده را به آن فرصت داد تا برنامه راهبردی خود را اجرایی کند.

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر گفتگو با بیان اینکه جامعه بین المللی به عملکرد جدّی و قاطعانه دولت لبنان که در برابر رویکرد قدیم و ساز و کار آن تسلیم نشد، احترام خواهد گذاشت، افزود: همان رویکرد و ساز و کار قدیم ما را به این وضعیت کنونی گرفتار کرده است.

شیخ قاسم در ادامه با اشاره به اینکه مردم کم کم دارند لمس می کنند که وارد مرحله جدیدی شده اند و یک اراده ای برای موفقیت و نجات لبنان وجود دارد، افزود: اقدامات دولت در واکنش به موضع گیری های معترضانه سیاسی بسیار خوب است.

وی در پایان به سخن حضرت امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد که می فرماید: «انما یستدل علی الصالحین بما یجری الله لهم علی السن عباده، فلیکن احب الذخائر الیک ذخیره العمل الصالح».

(مردمان نیکوکار را از سخنانی می توان شناخت که خداوند درباره آنان بر زبان بندگان خویش جاری می سازد، بنابراین، باید دوست داشتنی ترین اندوخته برای تو اندوخته کار نیک باشد. ( نامه ۵۳).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha