جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید رئیس شورای علمای هندوستان از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید کلب جواد نقوی با تایید دخالت اسرائیل در ناآرامی‌های اخیر هند، خواستار وحدت همه کشورهای اسلامی برای حل این مشکل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل شورای علمای شیعه هندوستان در گفت و گو با سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه بر ضرورت اتحاد همه کشورهای اسلامی برای برطرف شدن ناآرامی‌های اخیر هندوستان تاکید کرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی هندوستان گفت: الان شرایط بهتر شده ولی مسلمانان در این مدت خیلی ضرر دیدند هم ضرر جانی هم ضرر مالی.

دبیرکل شورای علمای شیعه هندوستان افزود: تجمعی که در منطقه شیو ویهار از طرف هندوها برگزار شد موجب آغاز این ناآرامی‌ها گردید.

وی با اشاره به آمار کشته شدگان ناآرامی‌های اخیر در هند گفت: آمار رسمی کشته شدگان که دولت اعلام کرده ۴۵ نفر است ولی هنوز برخی افراد ناپدید هستند. بیشتر کشته شدگان از اهل تسنن و تعدادی هم از شیعیان هستند.

این روحانی هندوستانی تصریح کرد: اهل تسنن و شیعیان از اینکه دولت مرکزی در این زمینه کاری نکرده ناراحت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی همچنین جمعیت مسلمانان هند را طبق آمارهای رسمی ۱۵ درصد اعلام کرد. 

حتما ناآرامی های هند با همکاری اسرائیل بوده است

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط احتمالی ناآرامی‌های هند با سفر ترامپ و دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حوادث گفت: این قضایا حتماً با سفر ترامپ به هند ارتباط دارد و با همکاری اسرائیل هم بوده؛ چون ساختمان های مربوط به مسلمانان را با مواد منفجره تخریب کردند و این مواد از خارج وارد هند شده است.

وی درباره وضعیت  هندوستان طی  هفته های آینده گفت: نمی دانیم چه شرایطی پیش می‌آید ولی این خطر وجود دارد که حوادث مشابه تکرار شود.

وی از راهپیمایی ها و تظاهرات مردمی  در ایران  در حمایت از مسلمانان مظلوم هند قدردانی کرد و گفت: راهپیمایی ها و تظاهرات در ایران تاثیر دارد ولی متاسفانه بیشتر کشورهای اسلامی در این زمینه ساکت هستند. مخصوصاً سعودی که از یک طرف با آمریکا ارتباط دارد و از طرف دیگر با هند. برای حل مشکل باید همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند آن وقت تاثیرگذاری بیشتر می شود.

سیاستمداران، هندوها را به نفع خود تحریک می‌کنند

وی با اشاره به روابط هزار ساله اسلام و هندوئیسم و اینکه مذهبی جدید به نام سیک با تلفیق آموزه های اسلام به هندوئیسم به وجود آمده است گفت: هندو ها خوب هستند، معمولاً این سیاستمداران هستند که هندوها را به نفع خود تحریک می کنند.

وی در پایان گفت: باید مسلمانان و کشورهای اسلامی در این زمینه متحد شوند و اعلام مخالفت کنند. اینکه دو سه کشور اعتراض کردند اثری ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    ان شاءالله آرامش برگردد