جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عضو سابق دیدبان برابری در بریتانیا به اتهام اسلام هراسی از سمت خود تعلیق شد

حوزه/ تروور فیلیپس رئیس سابق دیدبان برابری در بریتانیا، به سبب اظهارات نگران کننده و اسلام هراسانه، از سمت خود در حزب کارگر تعلیق گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  گاردین، تروور فیلیپس رئیس سابق دیدبان برابری، به اتهام اسلام هراسی از سمت خود در حزب کارگر تعلیق شد.

فیلیپس که یکی از پیشگامان کمپین ضدنژادپرستی بوده، سابقا ریاست کمیسیون برابری و حقوق بشر (ای اچ آر سی) را به عهده داشت، این درحالی است که وی در گفته های تبعیض آمیزی اخیرا مدعی شده که جامعه مسلمانان بریتانیا «متفاوت» هستند.  

درحالی که فیلیپس از اظهاراتش درباره مسلمانان حمایت کرده، منتقدان بر این باور هستند که دیدگاه های وی نگران کننده هستند.

مقداد ورسی سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا گفته های او را «به طور جدی مسئله ساز» دانسته و گفت:  آنچه ما می توانیم کاملاً واضح بگوییم این است که اظهاراتی که وی  در رابطه با موارد مختلفی بیان کرده است، جملاتی نیست که وی علیه سایر جوامع مطرح می کند. او به طرز مغالطه انگیزی در گفته هایش این توهم را ایجاد کرده که مسلمانان از هر اجتماع دیگری متفاوت هستند.

همچنین دوشنبه صبح سعیده ورسی، همکار محافظه کار و یکی از فعالان کمپین ضداسلام هراسی در پیامی توییتری اظهار داشت: اگر یک ویژگی منفی فردی را در نظر بگیرید و آن را به کل یک جامعه تعمیم دهید، این کار به وضوح «نژادپرستی» است. تقسیم نژادی یک گروه، همان شیوه کلیشه سازی و تحقیر ملت ها و جوامع است، صرف نظر از اینکه رنگ پوست یکسانی داشته باشند یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha