پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 890182
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
طرح مسجدسازی در محله بیرمنگام برای بار دوم رد شد

حوزه/ بازرس برنامه ریزی در شهرداری بیرمنگام، برای بار دوم درخواست تجدیدنظر جامعه اسلامی برای ایجاد مسجد را رد کرده و نبود پارکینگ کافی در محل یکی از بهانه های ممانعت از ایجاد مسجد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، یک کمیته بازرسی دولتی در شورای شهرداری شهر بیرمنگام درانگلستان، آخرین درخواست تجدیدنظر را نیز برای ایجاد مسجد در منطقه بیر وود را رد کرد.

مرکز اسلامی گامبیان، قصد داشتند یک دفتر وکالت سابق در جاده بیر وود را به یک محل عبادی تغییر کاربری بدهند، اما پس از سنگ اندازی های مختلف، شورای برنامه ریزی این طرح را به طور کامل رد کرد.  

 این دومین تلاش این مرکز برای بدست آوردن تأییدیه برای ایجاد مسجد در این محل بود. جامعه اسلامی مذکور درخواست قبلی خود را در سال ۲۰۱۸ داده بود.

در آوریل سال گذشته ، کمیته برنامه ریزی به بهانه ناکافی بودن ظرفیت محل برای تعداد زیاد نمازگزار، درخواست جامعه را رد کرده بود. پارکینگ و آلودگی صوتی، ازدحام در خیابان و ترافیک در مسیر اصلی منطقه از دیگر بهانه های همیشگی شورا برای رد طرح مسجدسازی در این منطقه در بریتانیا بود.

 بازرس برنامه ریزی با رد این درخواست تجدیدنظر گفت: پیشنهاد شده پارکینگ محلی برای ۱۰۰ نفر تخمین زده شود، که فضای پارک کافی در محل وجود ندارد.

این درحالی است که احتمالا تنها در روزهای جمعه تعداد نمازگزاران مسجد به این ظرفیت تکمیلی برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha