پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تقویت معنویت و بهداشت معنوی سبب می‌شود مقاومت بدن افزایش یافته و استرس انسان کمتر شود؛ ازاین‌رو در کنار رعایت همه نکات بهداشتی، باید به این نکته معنوی هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به تبیین توصیه‌های بهداشتی و معنوی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا پرداخت.

وی افزود: خداوند خالق انسان بوده و ضمانت رزق انسان را می‌کند و به همین طریق ضمانت سلامتی انسان هم دست خداوند تبارک و تعالی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: اگر قرار باشد با آمدن یک ویروس استرس بر جامعه غالب و مردم دچار تشویش شوند به‌گونه‌ای که نگرانی عظیمی در جامعه به وجود بیاید خود این نگرانی و استرس زیاد سبب کاهش مقاومت بدن می‌شود، ازاین‌رو خیلی مهم است که روح انسان قوی باشد تا بتواند جسم را که مرکب روح است، به طریقی تیمار کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ازاین‌رو در روایت ما هست که «الإیمان أمان»؛ یعنی ایمان، سبب ایمنی بوده و ایمان به خداوند امنیت می‌آورد.

وی گفت: خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» و تأکید می‌کند آن‌ها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا مطمئن و آرام است؛ آگاه باشید تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: بهداشت معنوی سبب می‌شود مقاومت بدن افزایش یافته و استرس انسان کمتر شود، ازاین‌رو در کنار رعایت همه نکات بهداشتی، باید به این نکته معنوی هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: ماه رجب، ماه دعا و معنویت است و در حالی که به سمت ماه رمضان می‌رویم باید بدانیم ماه رجب، زمینه بسیار مناسبی برای دعا کردن و درخواست از حق تعالی برای ریشه‌کن شدن این ویروس است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: «اِدفَعوا أمواجَ البَلاءِ عَنکم بِالدُّعاءِ» و تأکید می‌کند موج‌های بلا را پیش از آن‌که بلا سر رسد به وسیله دعا از خود دفع کنید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین دلیل خیلی مهم است که ما در کنار رعایت نکات بهداشتی و توصیه به دیگران برای رعایت اصول بهداشتی و آنچه از طریق مبادی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود ازجمله اینکه در مراودات و معاشرات اجتماعی از دست دادن پرهیز کرده و حضور در اجتماعات متراکم نداشته باشیم، به بهداشت معنوی هم اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: باید هم‌زمان ‌که به توصیه‌ها و اصول بهداشتی توجه داریم، از معنویت نیز غافل نشده و برای سلامتی همه مبتلایان و همچنین برای مابقی مردم که کمتر مبتلا به این ویروس شوند، دعا کنیم زیرا این دعا کردن تأثیر بسیار زیادی در سلامت روان جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha