شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/امیدی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه خواهران در قبال بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: حوزه‌های علمیه باید بدون کلی گویی وارد عرصه تبیین و عمل به بیانیه گام دوم شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  فاطمه امیدی، مدیر مرکز تخصصی خواهران معصومیه (س) شهرکرد با بیان اینکه توجه اصلی بیانیه گام دوم به مسائل کلان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب حتی رهبری نیز بر ساختارها متمرکز نمی‌شوند و خطابی به ساختارهای موجود هم ندارند، گویا قرار است جوشش و خروشی شکل بگیرد که از جنس انقلاب سال ۵۷ و به دنبال احیا شدن جریان انقلابی باشد.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های نخست انقلاب مردم ایران مخاطب امام راحل بودند و ارزش‌های انقلاب به صورت عام مطرح می‌شد، افزود: امروز نیز در بیانیه گام دوم انقلاب مردم ایران مخاطب هستند و این شاخصه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است.
امیدی با اشاره به اینکه در تمام متن بیانیه گام دوم انقلاب یعنی از کلمه نخست تا کلمه آخر باید نقش زنانه را جست و جو کرد، گفت: این نشانگر آن است که اعتماد، بصیرت و خودآگاهی به جامعه زنان وجود داشته که آن‌ها بدون آنکه به طور مستقیم مورد خطاب قرار بگیرند می‌توانند یک خوانش زنانه از متن بیانیه داشته باشند و راه خودشان را در بیانیه گام دوم پیدا کنند.
وی با تأکید بر اینکه تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب با خوانش زنانه باید از سوی زنان و روشنفکران در تراز گفتمان انقلاب اسلامی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اشاره می‌کنند که مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش جامعه نیروی انسانی است و این نیروی انسانی مستعد و کارآمد، جمعیت جوان زیر ۴۰ سال است؛ پس در عمل نیمی از این جمعیت خانم‌ها هستند، زنان هم در همه عرصه‌ها می‌توانند و باید تلاش جهادی برای ارتقای کشور داشته باشند.
مدیر مرکز تخصصی خواهران معصومیه (س) شهرکرد با بیان اینکه همه قشرها و جوانان که تقریباً همگی دست پرورده و نسل انقلاب هستند و سرمایه بزرگی در دنیا محسوب می‌شود باید به میدان بیایند و سرعت عظیمی در تحقق گام دوم انقلاب ایجاد کنند، اظهار کرد: این مسأله مستلزم دو عرصه است؛ یکی اینکه اقبال برای نسل جوان ایجاد شود و دوم اینکه نسل جوان باید بداند از لحظه صدور بیانیه گام دوم نقش آفرین است و نباید منتظر ایجاد فرصت باشد.
وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه خواهران در قبال بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: اگر چه بلافاصله پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب، حوزه‌های علمیه خواهران در قالب‌های مختلفی از جمله حضور در همایش‌های مربوطه، نشست‌های معرفتی، بهره گیری از آموزش‌های مجازی در این خصوص و ... پرداختند، اما به نظر می‌رسد در این راستا باید به روشنی سهم حوزه‌های علمیه خواهران تبیین شود و گفتمان سازی فرهنگی در این زمینه صورت گیرد.
امیدی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید بدون کلی گویی وارد عرصه تبیین و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب شوند، افزود: به یقین سوق دادن پایان نامه سطح سه و سطح چهار حوزه‌های علمیه به این سمت، برگزاری نشست‌های هم اندیشی اساتید و طلاب در این خصوص، گذاشتن سر فصل دو واحدی درس اختیاری و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در این زمینه می‌تواند از جمله راهکارهای مناسب در جهت تبیین و ان شاءالله عمل به این بیانیه باشد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha