پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با هدایت و مشاوره روحانیان مبلّغ، بسیاری از خانواده‌های خراسان شمالی هزینه‌های مراسم ترحیم اموات خود را برای پیشگیری از کرونا اهدا کردند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: با رایزنی روحانیون و مبلغان خراسان شمالی بسیاری از خانواده‌ها در این استان هزینه‌های مراسم ترحیم را برای پیشگیری از کرونا اهدا کردند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای مهار این ویروس، برگزاری مجالس نظیر ترحیم و عروسی در استان خراسان شمالی ممنوع اعلام شد و به همین منظور روحانیون و مبلغان دینی این استان از صاحبان عزا خواستند هزینه‌های مراسم ترحیم به موضوع پیشگیری از ویروس کرونا اختصاص داده شود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این ایام با رایزنی‌های انجام‌شده بسیاری از خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند و نتوانستند مراسم ترحیم برگزار کنند، هزینه‌های مراسمشان را برای کار خیر پیشگیری از کرونا اهدا کردند که در این میان می‌توان به خانواده محترم شهید طلبه ولی‌الله محمودیان از شهرستان گرمه اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن تحسین این‌گونه کارهای خیر، تصریح کرد: یکی از بارزترین مصداق‌های تزکیه انسان، صدقه دادن است و در این شرایط که بسیاری از مردم کشور درگیر بیماری کرونا هستند، صدقه‌ای بالاتر و بهتر از تهیه بسته‌های سلامت برای نیازمندانی که دسترسی کمتری به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده دارند، وجود ندارد.

وی در رابطه با اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: پس از شیوع این بیماری در کشور و توصیه‌های مکرر مسئولان وزارت بهداشت و نیز با توجه به فتاوای مراجع عظام تقلید مبنی بر دوری مردم از اجتماعات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از هیئات مذهبی و روحانیون خواسته شد مراسم فرهنگی و مذهبی را لغو و یا این مراسم را به از طریق فضای مجازی و به‌صورت آنلاین برگزار کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: جوانان فعال مذهبی این استان اعم از خواهران و برادران متدین و انقلابی، ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی نسبت به تهیه و بسته‌بندی اقلام بهداشتی و بسته‌های سلامت اقدام و بین محرومان و نیازمندان استان به‌ویژه مناطق حاشیه شهر توزیع کردند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: باهدف فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به امور خیریه، پویش ملی «به توان ما» باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی برای خرید بسته‌های سلامت و پیشگیری از کرونا و توزیع بین محرومان جامعه راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند عدد ۱۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنند و نسبت به واریز مبالغ و کمک‌های نقدی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha